رزمندگان از مالیات حقوق معاف شدند

برابر بند ذماده ۸۸ قانون برنامه ششم به ماده (۵۶) قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران عبارت رزمندگان با حداقل دوازده ماه حضور در جبهه اضافه می‌گردد.

ماده۵۶ ـ صد در صد (۱۰۰%)حقوق و فوق‌العاده شغل و سایر فوق‌العاده‌ها اعم از مستمر و غیر مستمر شاهد، جانبازان و آزادگان و رزمندگان با حداقل دوازده ماه حضور در جبهه از پرداخت مالیات معاف می‌باشند.


378 دیدگاه برای “رزمندگان از مالیات حقوق معاف شدند
  1. باسلام واحترام لطفا تفاوت مناطق جنگی ومنطقه امنیتی درگیر و منطقه عملیاتی که در سوابق جبهه قید میشود درچیست راهنمایی بفرمایید ضمنا برای من ۱۲ ماه منطقه امنیتی درگیر در گردان رزمی بوکان اعلام شده است آیا از مالیات معاف میشوم یاخیر .باتشکر از همکاریتان

  2. سلام .آیا کارمند شهرداری که پدرش ۱۵ ماه سابقه جبهه و کارت ایثار داره معاف از مالیات یا بیمه میشه؟

  3. علیرضا شقاقی تیر ۸, ۱۳۹۷ در ۰۹:۲۱ -

    سلام . بنده سابقه ۱۸ ماه خدمت در مناطق عملیاتی و دارنده کارت ایثار و همچنین استخدام رسمی وزارت بهداشت میباشم . جهت اعمال سوابق ایثارگری در فیش حقوقی از چه طریقی میبایست اقدام کنم . ممنون

  4. هادی اکبریان تیر ۵, ۱۳۹۷ در ۱۳:۵۳ -

    باسلام پدربنده نظامی نیروی دریایی بودندکه کل ۸سال جنگ را در منطقه جنگی حضور داشته اند وجزو رزمندگان شامل
    دریافت کنندگان معافیت مالیاتی هستند اما میخواستم بدونم فرزندان هم با وجود کارت ایثارگری پدر شامل این ماده قانونی یعنی معافیت مالیاتی حقوق میشوند یا خیر؟

  5. سلام. اگه گواهی حضور در جبهه از دو ارگان مجزا تهیه بشه قابل قبوله؟ من ۲ماه و ۲۱روز از سپاه و ۹ماه و ۹روز از ناجا سابقه دارم (جمعا ۱۲ ماه). قابل جمعه؟ با تشکر فراوان.

  6. سلام و تشکر از راهنمایی های مفسدان.
    ۱- بخشودگی مالیاتی رزمندگان از چه تاریخی است؟ اداره من از اول ۱۳۹۶ اجرا کرده.
    ۲- حقیر تایید ۱۵ ماه حضور داوطلبانه در جبهه دارم( سرباز بوده ام) آیا فرزندم می تواند از سهمیه کنکور استفاده کند؟
    با تشکر

  7. با سلام .آیا این معافیت مالیاتی شامل فرزندان ایثارگر با سابقه ۱۸ ماه حضور داوطلبانه ایثارگر هم میشود

  8. سرباز امام زمان خرداد ۲۸, ۱۳۹۷ در ۱۱:۲۷ -

    سلام پدر من شغلش ازاد و ۲۸ ماه خدمت کردن در جبهه .. منظور از معاف مالیات یعنی چی؟ ؟ لطفاً راهنمایی کنید

  9. باسلام
    مدیر سایت ازادگان ایران خبر
    احتراما” به استحضار می رساند اینجانب روشن نژادی متولد ۱۳۴۲/۱۲/۰۶ به شماره شناسنامه ۵۷۸ ، از سال ۷۰/۰۵/۱۳ لغایت ۷۱/۱۱/۲۴ در منطقه خدمتی شمالغرب ( مناطق امنیتی درگیر استان آذزبایجانغربی ) با نوع منطقه برابر دستورالعمل مناطق جنگی و امنیتی و عملیاتی درج شده در نامه معاونت نیروی انسانی سپاه – مرکز عملیات – مد. منابع انسانی سرباز، برای بنده بعنوان ایثار کر تاییدیه به شرکت پتروشیمی جم ارسال شده است.( ضمنا” بابت مدت خدمت سربازی خودم در سال ۱۳۹۵ برای پسرم کسر خدمت گرفتم بشماره نامه سپاه : ۱۴۰/۵۰/۳/م به تاریخ ۹۵/۰۹/۲۹) لذا سوال میشود چرا کسر خدمت شامل حال ما میشود ولی معاف از مالیات حقوق کارمند رسمی نفت نمی شود.
    باتشکر : رو شن نژادی شماره موبایل ۰۹۱۲۴۷۷۰۶۲۹

  10. سرباز امام زمان خرداد ۲۶, ۱۳۹۷ در ۱۵:۲۰ -

    سلام پدر من در جبهه خدمت کردن
    و شغل آزاد دارن منظور از معاف مالیات یعنی چی؟ ؟ لطفاً راهنمایی کنید

  11. باسلام و تشکر از اطلاع رسانی تان ، با توجه به اظهار بی اطلاعی سازمانها در خصوص معافیت مالیاتی رزمندگان با حداقل ۱۲ ماه حضور در جبهه ، زحمت بکشید بخشنامه اقتصاد و دارایی را در خصوص اجرای بند ذ ماده ۸۸ قانون برنامه ششم توسعه به ایمیل اینجانب ارسال فرمایید . باتشکر فراوان

  12. باسلام و تشکر از اطلاع رسانی تان ، با توجه به اظهار بی اطلاعی سازمانها در خصوص معافیت مالیاتی رزمندگان با حداقل ۱۲ ماه حضور در جبهه ، زحمت بکشید بخشنامه اقتصاد و دارایی را در خصوص اجرای بند ذ ماده ۸۸ قانون برنامه ششم توسعه به ایمیل اینجانب ارسال فرمایید . باتشکر فراوان

  13. سلام
    بنده ۴ ماه حضور در جبهه دارم چرا هیچ چیز شامل من نمیشه خداقل درصدی بکنند تا حق کسی ضایع نگردد

  14. با سلام بنده دارای سابقه جبهه برابر با ۱۲ ماه و یک روز هستم که حدود ۱۵ روز آن بعد از آتش بس میباشد ولی در منطقه مرصاد بوده ام متاسفانه برای برخورداری از معافیت مالیاتی به من گفته اند شما مشمول نمیشوید.من کارمند رسمی نفت هستم.

  15. با سلام
    احتراماً ما در جبهه به مدت ۲۴ ماه حضور داشتیم ولی به عنوان سرباز بودند حال این معافیت شامل حال ما میشود
    باتشکر

  16. عباس لعل آبدار خرداد ۸, ۱۳۹۷ در ۱۴:۳۰ -

    سلام وخسته نباشید موسسه ای که درآن مشغول به کار هستم می گویند بخشنامه ای نشده و هنوز مالیات از من با توجه به ۲۰ ماه داشتن حضور داوطلبانه جبهه کسر می شود چگونه این بخشنامه را بدست بیاوریم آیا تاکنون بخشنامه شده است یا خیر ؟ ممنون

  17. مصطفی امجدیان خرداد ۸, ۱۳۹۷ در ۱۴:۲۳ -

    با سلام و عرض ارادت
    در این مصوبه یکی از گروه های ایثارگری که از مالیلت معاف شده ((شاهد)) هستند، سوال من این است که فرزندان جانبازان ۷۰ درصد جزء گروه شاهد هستند و می توانند از پرداخت مالیات معاف شوند؟
    با تشکر

  18. سلام من از مهر سال ۶۰ تا مهر سال ۶۱ بمدت یکسال خدمت بودم که ۳ ماه آموزشی و ۹ ماه جبهه معافیت حقوق شامل من میشود ؟

  19. باسلام از مدیریت محترم خاستم سوال کنم ببینم من که دوران سربازی ام در منطقه بوده ولی در زمان جنگ نبوده سال ۷۹ بوده ایا معاف از مالیات شامل ما میشود؟

  20. باسلام وعرض ادب.لازم است به استحضار برسانم در مراجعه به دستگاههای ارائه دهنده خدمات به ایثار گران، موضوع برنامه ششم متاسفانه همه اظهار بی اطلاعی میکنند،مثل ردیف۶ بند ث و بندخ ماده۸۸ درمورد اعطای یک مقطع تحصیلی ومابه التفاوت سنوات بیمه ای ناشی از تغییر صندوق.اگر دستورالعملهای مربوطه صادر وابلاغ گردد.بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

  21. باسلام بنده۲۰ماه سابقه جبهه بسیجی دارم اما بیمه ومالیات مانند دیگر کارمندان مخابرات از حقوقم کسر میشود این راازچه طریقی پیگیری کنم. باتشکر

  22. سلام . آیا ۱۱ ماه ۲۰ روز حضور در جبهه شامل معاف مالیات میشود یا اینکه باید حتما ۱۲ ماه کامل باشد .و باز پرداخت مالیات از چه سالی باید انجام گیرد .

  23. آقای مدیر عزیز هرچه گفتند به دیده محنت منه داوطلب سرباز ژاندامری با۱۱ماه۱۵روزکه دیگرخداوند قبول نفرمود وبه دلیل زخمی شدن بعدازاینکه ازاستراحت پزشکی برگشتم دلیل ناتوانی به پشت جبهه فرستاده شدم ودرشیراز دربیمارستان بستری ومتاسفانه پرونده بالینی هر ۱۰سال کلیه پروندها معدوم میگردد برای رضای خدا ازاین همه ماده وتبصره وضعئت مابی پناهان راروشن کنید که این همه ازخانواده های خؤدسرگشته وعذاب نکشیم من الله تؤفیق

  24. با سلام.آیا قانون عدم تعدیل نیرو از تمامی ارگان های دولتی و خصوصی شامل فرزندان رزمندگان میشود؟مانند فرزندان شهدا و جانبازان؟ پدر بنده ۷ سال و نه ماه سابقه جبهه دارد آیا این قانون شامل من میشود؟ممنون میشم اگه راهنماییم کنید

  25. با سلام.آیا قانون عدم تعدیل نیرو از تمامی ارگان های دولتی و خصوصی شامل فرزندان رزمندگان میشود؟مانند فرزندان شهدا و جانبازان؟پدر بنده ۷ سال و نه ماه سابقه جبهه دارد آیا این قانون شامل من میشود؟ ممنون میشم اگه راهنماییم کنید

  26. محمدرضا هرمزی نژاد اردیبهشت ۹, ۱۳۹۷ در ۰۹:۵۸ -

    با سلام و احترام
    آیا خدمت سربازی در پایگاه سپاه پاسداران آبادان در زمان جنگ، مشمول استفاده از معافیت مالیات حقوق می باشد؟ سپاسگزارم

  27. محمدرضا هرمزی نژاد اردیبهشت ۹, ۱۳۹۷ در ۰۹:۵۶ -

    با سلام و احترام
    آیا خدمت سربازی در پایگاه آبادان در زمان جنگ، مشمول استفاده از معافیت مالیات حقوق می باشد؟ سپاسگزارم

  28. سلام
    لطفا صدای ما رو ب گوش نمایندگان محترم مجلس برسانید. بخدا جبهه و جنگ ی روزش هم ی روزه. من حدود ۷ ماه و نیم بصورت داوطلبانه در جبهه بودم ولی معافیت مالیاتی شاملم نشده .در ضمن ارفاق یک مقطع تحصیلی بالاتر هم هنوز اجرایی نشده در وزارت نفت… لطفا راهنمایی و مساعدت بفرمایید.

  29. با سلام
    در خصوص بند دیگری از خدمات ب رزمندگان دارای حداقل ۶ ماه حضور داوطلبانه در جبهه( محاسبه ی یک مقطع تحصیلی بالاتر) متاسفانه تاکنون اقدامی صورت نگرفته در وزارت نفت.لطفا راهنمایی بفرمایید از چ طریق پیگیری نماییم.

  30. سلام
    مدیریت محترم سایت تو رو خدا صدای ما را ب گوش نمایندگان مجلس برسانید .بخدا جبهه و جنگ ی روزش هم ی روزه… من مدت ۷ ماه و نیم در سن نوجوانی در جبهه و خط مقدم بودم ولی معافیت مالیاتی طبق قاون تصویب شده باید حداقل۱۲ ماه باشه.جالبه ک بدونید این ۱۲ ماه رو هم بعضی بعد از سال ۶۷ یعنی بعد از جنگ ارایه دادند و مورد قبول شده.. بخدا این ظلم ب ماست ک در روزای نبرد در مناطق عملیاتی بودیم. خواهش میکنم اطلاع رسانی کنید. ممنون

  31. سلام بنده ۲۴ماه خدمت سربازی در مناطق جنگی کردستان بودم کارمند دولت می باشم واز سپاه ارومیه به مدت ۲۴ماه حضور در جبهه نامه دارم آیا کسورات بازنشستگی تامین اجتماعی و کسورات مالیات به بنده تعلق می گیرد و مزایای یک مقطع بالاتر شامل ما می شود . با تشکر علی ذ

  32. مدیرمحترم سلام :بنده دردوران دفاع مقدس درسپاه ودرغرب کشور سربازبودم وسپاه مدت کل سربازیم یعنی ۲۴ماه رابعنوان حضوردرجبهه تایید کرده وبنده دریکی ازسازمانهای دولتی خدمت میکنم ونامه راارائه داده ام فقط ۱۸ماه آن رابرایم درحکم کارگزینی ثبت میکنندعلت اینکه ادا ره ای که کارمیکنم۲۴ماه جبهه رادرحکم کاگزینی بنده که سپاه آن راتاییدکرده نمینویسندوفقط ۱۸ ماه آن راحکم کارگزینی اینجانب ثبت میکنند و۶ماه آن رانادیده میگریندقانونیه یا…..لطفا راهنمایی کنید ممنونم

  33. :مدیرمحترم سایت باسلام واحترام :بنده درسال ۶۶لغایت ۶۸درسپاه سربازبودم ومدت ۲۴ماه جبهه رابرایم تاییدکرده اندوطبق بخشنامه کسانیکه ۲۴ماه جبهه دارند ازسنوات بازنشستگی معاف هستندومقام معظم رهبری دستورداده اند۳/۴آن بصورت داطلبانه محسوب کنندآیا فرموده معظم له بدین منظوربوده که ۶ماه ازاونهایی که ۲۴ماه جبهه دارندکسر گرددوفقط ۱۸ماه آنراملاک عمل قراردهندبنده کارمندیکی ازسازمانهای دولتی هستم وکارگزینی از۲۴ ماه جبهه ای که برایشان گواهی سپاه آورده ام فقط ۱۸ ماهش را درحکم کارگزینی ثبت میکنند .خواهشمندم راهنمایی و ارائه طریق فرمایید>باتشکر

  34. با سلام آیا حقوق بازنشستگی رزمندگان با بیش از ۱۲ ماه حضور در جبهه مشمول قانون حالت اشتفال (حقوق بازنشستگی بر اساس آخرین حقوق حکم کارگزینی نه بر اساس میانگین حقوق دو سال آخر ) می شود؟

  35. با سلام
    من مدت ۷ ماه و ۱۵ روز حضورداوطلبانه بعنوان بسیجی را در جبهه دارم و مدت ۵ ماه آن بعداز قطعنامه بوده و در گواهی های قبلی صادره برای اینجانب تحت عنوان حضور درجبهه های حق علیه باطل و مناطق عملیاتی قید شده آیا می توانم از مزایای معافیت مالیاتی و سایر تسهیلا ت برای رزمندگان در احکام کارگزینی استفاده نمایم ، الان کارمند هستم

  36. باسلام وخسته نباشیداین جانب حمیدپسندیده باسابقه ۲۸رسمی درشرکت ملی حفاری مشغول به کارهستم پدراین جانب مرحوم مونس پسندیده قریب به ۴سال سابقه اسرارت درجنگ تحمیلی و۲۵درصدجانباری درپرونده ثبت شده ومن تابه حال هیچ گونه کمکی اروزارت نفت به من کمک نشده ایابخشنامه کسرمالیات شامل من می شودیاخیر_ممنون ودرپناه حق باشید

  37. با سلام و احترام – مدیر محترم سایت آزادگان ایران خبر لطفا راهنمایی کنید:
    ۱-زمان تحصیل از تهران اعزام و درطرح شش ماهه دانشجویی از تاریخ ۰۶/۱۲/ ۱۳۶۷ لغایت ۱۳۶۷/۱۲/۱۲درسپاه اهواز حضور داشته ام آیا این مدت شامل طرح معاف از مالیات است ؟ با تشکر

  38. داریوش مهناءزاده اردیبهشت ۲, ۱۳۹۷ در ۰۹:۰۳ -

    سلام بنده به مدت ۲۲ ماه در جبهه خدمت سربازی انجام وظیفه کردم و کارت ایثارگران را هم دارم ایا معافیت مالیاتی حقوق شامل حال من میشود
    کارت ایثار هم به مدت ۲۲ ماه حضور در جبهه دارم و در سازمان اب وبرق خوزستان کار میکنم

  39. حبیب اله وثوقی نیا اردیبهشت ۱, ۱۳۹۷ در ۱۶:۲۴ -

    باسلام
    اینجانب ۴ماه و ۱۵ روز بسیجی دارم و باقیول قطعنامه ۵۹۸ رفتم خدمت سربازی سال ۶۷ الی ۶۹ درمنطقه جنگی آیا معافیت مالیاتی شامل حقوق بنده می شود
    ممنون

  40. سلام
    ایا ایثارگرانی که بازنشسته شده و اکنون در شرکت دیگری به صورت قرارداد مشاوره ای مشغول خدمت هستند آیا در محل کار جدیدنیز مشمول معافیت مالیاتی هستند اگر جواب مثبت است مستند قانونی آن چیست

  41. در ضمن لطفا بفرمایید:
    ۱. از چه سالی این قانون اعتبار دارد و محاسبه می شود؟
    ۲. آیا مرجع پرداخت آن خود اداره مالیات است؟
    ۳. من که الان در یک شرکت خصوص شاغل هستم باید از کجا شروع کنم؟
    بی نهایت ممنون.

  42. سلام و خسته نباشید
    ۱. آیا این معافیت فقط شامل کارمندان دولت می شود یا کسانی را هم که در شرکت های خصوصی اشتغال دارند در بر می گیرد؟
    ۲. آیا اگر مجموع خدمت سربازی و داوطلبانه ۱۲ ماه شود هم قابل قبول است؟
    با تشکر

  43. با سلام بنده بیش از ۱۲ ماه حضور در جبهه در دوران جنگ و مدرک دکتری دارم . امتیازات یک مقطع تحصیلی بالاتری به چه صورت حساب می شود؟ با تشکر

  44. سلام
    من رزمنده با ۸ ماه حضور داوطلبانه هستم و کارمند قراردادی استانداری یکی از استانها، از سال ۷۲ تا سال ۸۷ بمدت ۱۵ سال بصورت قرار دادی با مدرک دیپلم کار کرده ام و ناابه عللی این همکاری بمدت ۴ سال قطع و مجدد از سال ۸۸ تا امروز با مدرک کاردانی و کارشناسی باز هم بصورت قرار دادی کار می کنم با قراداد کارگری البته
    خواستم ببینم برای تبذیل وضعیت من به حداقل پیمانی با توجه به ۲۵ سال خدمت تسهیلاتی در نظر گرفته شده
    ممنون

  45. با سلام اینجانب از زمان ثبت نام برای کسر خدمت فرزندم مطلع نشدم و زمان ثبت نام تمام شد حال که مطلع گشتم می توانم اقدامی برای ثبت نام انجام بدهم و چگونه؟ با تشکر

  46. با سلام خدمت مدیر سایت
    بنده از ۶۶/۰۹/۱۸ تا تاریخ۶۸/۰۹/۱۸در مناطق عملیاتی خوزستان در سپاه خدمت سربازی را به انجام دادم و کارمند وزارت نفت نیز می باشم.ایا این بخشنامه شامل حال اینجانب هم خواهد شد؟با تشکر

  47. با سلام بنده خدمت سربازی را بمدت ۲ سال در دوران جنگ در جهاد سازندگی سنندج بودم آیا این شهرستان جز مناطق جنگی است و می توانم کارت ایثار گری بگیرم و معاف از مالیات از حقوق داشته باشم. با تشگر

  48. با سلام ،بنده از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس میباشم وبه مدت ۲۵ماه از خدمت خود را درجبهه های حق علیه باطل گذرانده ام ودارای کارت ایثارگری نیز با عنوان داوطلب میباشم،درتاریخ ۹۶/۰۶/۰۷طبق نامه شماره ۲۵۵۱۷/۲۱۱امتیازاتی را به رزمندگان اختصاص داده بودند که متاسفانه در تاریخ۹۷/۰۱/۱۹طبق نامه شماره ۸۸۲/۲۱۱معافیت وعدم کسور بازنشستگی رزمندگان وبندهای ۷و۹این ابلاغیه راد لغو نموده وموضوع جزء(۶)بند(ث)ماده ۸۸ قانون برنامه ششم توسعه (قطع مزایای یک مقطع تحصیلی بالاترراخواستارگردیده است ،انتقاد این جانب از قانونگذار این میباشد اگر برای تصویب این قانون ساعتها وماها وقت گذاشته اید واین توقع را در اذهان جامعه رزمندگان ،این یادگاران دوران دفاع مقدس ایجاد کرده اید خواهشمندم نسبت به پایداری قانون وحفظ حریم وحرمت فداکاری هایشان در خصوص برقراری مزایاوامتیازات مربوطه اقدام لازم بعمل آورید باتشکر فراوان از زحمت کشان این سایت ،پایدار وسرافراز باشید

  49. سلام من اول تیرماه ۹۶ بازنشسته شرکت نفت شده ام. ایثارگر و ۱۲ ماه را دارم. از چه زمانی بخشودگی مالیاتی به من تعلق می گیرد. ممنون می شوم پاسخ دهید. تشکر

  50. سلام من کارمند انرژی اتمی هستم ۱۹ ماه در جبهه بوده ام و قانون حذف مالیات را از اسفند ۹۶ اعمال کرده اند کسی هم پاسخگو نیست پس مابه التفاوت از سال صدرور این مصوبه را چه کسی می دهد ضمنا بیمه تامین اجتماعی هستم و یک مقطع تحصیلی را اعمال ننموده اند چه کسی پاسخگو است

  51. سلام با توجه به اینکه رزمندگان از مالیات معافندچرارزمندگانی که دارای ۶ماه جبهه دارند که سه چهارم آن ۴ماه و۲۳ روز داوطلبانه می باشد ودارای کارت ایثار۶ماه ۱۰ روز دارند باید مالیات بدهند؟ اگر بگوییم حتما باید مثلا ۱۲ ماه باشد مورد قبول نیست چون ممکن است یکنفر دوماه در جبهه بوده وجانباز شده است ویکی ۸ سال در جبهه بوده وبه سلامت برگشته است من می گوییم این دو باید مزایای نزدیک بهم داشته باشند .شما چه جوابی دارید لطفا بیان کنید باتشکر

  52. سلام. کارت ایثار وظیفه ۲۱ ماه بابت حضور در جبهه دارم مدارگ لازم به کار گزینی اداره تحویل دادم وحدود ۱۷ سال سابقه کاردارم معوقات مالیات هنوز تا این لحظه پرداخت نشده ایا ایتم فوق العاده ایثارگری در فیش اضافه میشود یا خیر اگر شد از چه تاریخی معوقه را پرداخت خواهند کرد .والسلام

  53. سلام مدیریت سایت: اینجانب از سال۶۷ لغایت۶۹ سرباز لشکر عاشورا بودم .و۲۴ ماه بصورت داوطلبانه در جبهه حق علیه باطل بودم.ونامه از اه دارم

  54. سلام.خدا قوت.اگر پدری نظامی بوده و سابقه بیش از دو سال جبه داشته باشه فرزندش هم میتواند معاف از پرداخت مالیات بر حقوقش باشد.با این توضیح که پدر الان در قید حیات نباشد و فرزند نیز الان دیگر تحت تکفل نمیباشد.ممنون

  55. علیرضا پاشایی فر فروردین ۱۷, ۱۳۹۷ در ۱۳:۲۰ -

    بنام خدا بنده ۱۹ ماه جبهه داوطلبانه بسیجی دارم که ۱۰ ماه آن بعد از قطعنامه ولی در منطقه درگیر اشنویه بوده که متاسفانه سپاه این قسمت را برای نیروهای نظامی به عنوان جبهه احتساب ولی برای ما کارمندان ادارات احتساب نمی کند و مشمول معافیت مالیاتی نمی شویم این درحالیست که اون موقع این مناطق درگیر بودند ما از کجا باید پیگیری کنیم چه تفاوتی با اونا داریم در حالی که ما داوطلبانه رفتیم

  56. علی اکبر علی عزیزی فروردین ۱۳, ۱۳۹۷ در ۱۷:۲۶ -

    من علی اکبر علی عزیزی بشمار ملی ۱۷۵۳۹۷۲۵۹۰ پدر دو شهید و همسر شهید هم هستم مدت ۳۰ سال در برق منطقه ای خوزستان خدمت کردم و نه از یک درجه ارفاقمدرک تحصیلی استفاده کردم و در طول مدت خدمتم هم از حقوقم مالیات کسر کردند ، ایثارگران یعنی بی عدالتی یا رسیدن به حقوق قانونی ؟

  57. با سلام
    فرمودید که فرزند من با ۱۸ ماه سابقه جبهه اینجانب می تواند از کسر خدمت سربازی استفاده کند ولی سابقه خدمت بالا در اولویت می باشد. اما من به پلیس +۱۰ مراجعه کرده ام و آن ها گفتند فرزندانی که بعد از سال ۷۲ متولد شده اند کسر خدمت سربازی شامل آن ها نمی شود خواهش می کنم این تناقص را توضیح فرمائید. با تشکر

    • مدیر سایت آزادگان ایران خبر فروردین ۱۴, ۱۳۹۷ در ۰۸:۲۶ -

      سلام. فعلا چون ۱۳۶هزار سرباز برای اخذ کسر خدمت درب سپاه و ارتش صف کشیده اند این ایین نامه عملیاتی شده است ولی اصل قانون میباشد

  58. سلام وخداقوت بنده ۶ماه بسیج مناطق عملیاتی بودم وبعدش سال ۶۸ و۶۹حدود ۱۴ ماه سربازارتش ودرمنطقه شلمچه بودم ایا ایثارگری شامل بنده میشود وکجا مراجعه کنم ممنونم از راهنمایی وکمکتون

    • مدیر سایت آزادگان ایران خبر فروردین ۹, ۱۳۹۷ در ۱۲:۰۶ -

      سلام عیدتان مبارک .. اگر سوابق خدمت سربازی شما راجبهه محصوب کنند معاف ار مالیات بر حقوق . به ایثارگران ارتش مراجعه و سوابق بسیجی و وظیفه خود را تجمیع کنید .

  59. با سلام
    اینجانب سابقه ۱۸ ماه حضور در جبهه را دارم و کارت ایثارم را دریافت کرده ام آیا فرزندم می تواند از کسر خدمت سربازی استفاده نماید. فرزندم متولد سال ۱۳۷۶ می باشد.

    • مدیر سایت آزادگان ایران خبر فروردین ۹, ۱۳۹۷ در ۱۱:۵۵ -

      سلام عیدتان مبارک .. بله ولی اولویت با کسانی است که بیشترین سوابق را داشته باشند.چون هر سال ۲۰هزار نفر را میتوانند معاف از خدمت کنند.

  60. سلام. عید شما مبارک. معوقه یا همان برگشتی مالیات از چه تاریخی باید اداره بدهد میگویند از اول ۹۶ هرچند هنوز اعمال ننمودند. راهنمایی نمایید ممنون میشم. سال خوبی داشته باشید. والسلام

  61. لام ۲۸ ماه ایثارگری دارم آیا معافیت مالیاتی برای خونه شامل حالم می شود و باز نشسته مستعمره بگیرم تامین اجتماعی میپذیره که از مالیات حقوق معاف بشم ؟

    • مدیر سایت آزادگان ایران خبر فروردین ۷, ۱۳۹۷ در ۱۲:۴۵ -

      سلام عیدتان مبارک .. مالیت مربوط به حقوق است .. مالیات ربطی به بیمه ندارد. .. بازنشسته مالیات نمیدهد اگر هم میدهید بله معاف خواهد بود.

  62. با سلام و تشکر ویژه از مدیریت محترم سایت لطفآ بفرمایید زمان اجرائی شدن این بخشنامه از چه موقع می باشد از تاریخ بخشنامه ؟ لطفآ تاریخ آن را بفرمایید.

  63. باسلام :
    ضمن عرض ادب وتبریک سال نو سئوال من اینست که مدت ۷ ماه و۱۵ روز رزمندگی دوران دفاع مقدس دارم که مابقی خدمت سربازیم در سپاه بوده وشهرستان محل خدمت هم جزءمناطق عملیاتی است که مکاتبات انجام شده ودر پرونده پرسنلی اینجانب هم ثبت شده حال خواستم آیا از مالیات حقوق معاف هستم یا خیر راهنمایی بفرمایید با سپاس فراوان

    • مدیر سایت آزادگان ایران خبر فروردین ۷, ۱۳۹۷ در ۱۲:۴۰ -

      سلام عیدتان مبارک .. اگر ۱۲ ماه سابقه جبهه به شما بدهند چه داوطلب و چه وظیفه بله.

  64. سید مرتضی پاسبان فروردین ۱, ۱۳۹۷ در ۰۸:۱۷ -

    سلام
    من یکسال خدمت سربازی در جبهه دارم آیا معاف از مالیات می شوم و آیا فوق العاده ایثارگری به من تعلق میگیرد…کارمند شرکت ملی پست هستم با۲۷سال سابقه

  65. سلام. کارت ایثار وظیفه ۲۱ ماه دارم اعلا م شده مالیات ما در فیش حقوقی حذف خواهد شد گواهی به اداره دادم قبول کردند هنوز اعمال نشه ایا ایتم فوق العاده ایثارگری هم اضافه میشود؟ تاچه مبلغی اایا طلب معوقه هم داریم اگر داریم از چه تاریخی راهنمایی بفرمایید ممنون میشم. والسلام

    • مدیر سایت آزادگان ایران خبر فروردین ۶, ۱۳۹۷ در ۱۱:۲۵ -

      سلام عیدتان مبارک.. معافیت مالیاتی بله اما فوق العاده ایثارگری بستگی به نظر دولت و تامیین اعتبار ان دارد.

  66. حسین نژادکریمی اسفند ۲۵, ۱۳۹۶ در ۲۰:۵۵ -

    با سلام مدت یازده ماه ونوزده روز سابقه حضور در جبههرا دارم ایا مافیت مالیاتی به اینجانب تعلق می گیرد یا خیر اگر می گیرد باید به کجا مراجعه نمود با کمال تشکر از راهنمایی شما

  67. حسین نژادکریمی اسفند ۲۵, ۱۳۹۶ در ۲۰:۴۹ -

    با سلام مدت یازده ماه ونوزده روز سابقه حضور در جبههرا دارم ایا مافیت مالیاتی به اینجانب تعلق می گیرد یا خیر اگر می گیرد باید به کجا باید به کجا مراجعه نمود با کمال تشکر از راهنمایی شما

  68. حسین نژادکریمی اسفند ۲۴, ۱۳۹۶ در ۱۸:۴۴ -

    باسلام ملاک حضور تا چه تاریخی است ایا سالهای ۶۸و۶۹ هم در مناتق عملیاتی مورد قبول می باشد یا خیر از راهنمای شما متشکرم

    • مدیر سایت آزادگان ایران خبر اسفند ۲۸, ۱۳۹۶ در ۱۱:۰۱ -

      سلام. ملاک تا پایان جنگ است اما ملاک بعضی از مناطق را که بحرانی بوده ستاد کل نیروهای مسلح مشخص کرده . باید از محل خدمت خود سوال کنید.

  69. حسین نژادکریمی اسفند ۲۳, ۱۳۹۶ در ۲۱:۰۴ -

    با سلام و خسته نباشید
    بنده به مدت ۱۱ماه ۱۹روز سابقه حضور داوطلبانه در جبهه رادارم و به مدت ۶ ماه از خدمت سربازی را در مناطق عملیاتی بوده ام
    ایا این مدت هم جزو سابقه ای حضور رزمندگی محسوب میشود یا نه ؟
    اگر میشود به کجا باید مراجعه نمود؟
    ممنون از کمک و راهنمایتان

    • مدیر سایت آزادگان ایران خبر اسفند ۲۴, ۱۳۹۶ در ۰۹:۱۳ -

      سلام. بله اگر هر دو را از طریق سپاه بوده اید مشکل زیادی ندارید و میتوانی از طریق واحد وظیفه سپاه وایثارگران پیگیر شوید.اما اگر سربازی ارتش هستیدباید گواهی خدمت اخذ و به ایثارگران سپاه بروید جهت تجمیع سوابق.

  70. همت صدری کورعباسلو اسفند ۲۳, ۱۳۹۶ در ۱۴:۰۱ -

    بنده از سال ۱۳۶۴لغایت ۱۳۶۶ به مدت ۲۴ماه از طریق ارتش به عنوان سرباز وظیفه در منطقه جنگی دارم با توجه به اینکه شاغل نیستم ودرآمدی ندارم آیا مطابق ماده ۸۸ قانون برنامه پنجساله ششم توسعه می توانم ار حداقل حقوق کارکنلن استفاده بنمایم لطفا راهنمائی کنید

    • مدیر سایت آزادگان ایران خبر اسفند ۲۴, ۱۳۹۶ در ۰۹:۰۳ -

      سلام. بله به ایثارگران ارتش جهت تشکیل پرونده مراجعه بفرمایید

  71. با سلام ایا این قانون شامل کسانی که باز نشسته شده اند و شرایط را دارند هم می شود یا خیر احتمال بازگشت مالیات اخذ شده هست یا خیر ؟

    • مدیر سایت آزادگان ایران خبر اسفند ۲۲, ۱۳۹۶ در ۱۳:۴۰ -

      سلام. هر ایثارگری که در مکانی کار میکند و حقوق در یافت میکنمد چه بازنشسته چه شاغل از پرداخت مالیات بر حقوق معاف ایت

  72. با سلام
    من متولد ۱۳۳۷ هستم اول معافیت داشتم ولی در سال ۱۳۶۰ بصورت احتیاط وبه فرمان امام (ره) به خدمت مقدس سربازی اعزام شدم ودر ژاندرمری جلدیان (نزدیک پیرانشهر ) به مدت ۱۲ ماه خدمت نمودم ایا من میتوانم کارت ایثارگر ی بگیرم ایا بخشنامه ۳/۴ مدت سربازی که بصورت داوطلیانه هست شامل من میشود اگر شامل من بشود چطوری باید اقدام کنم ممنون از زحمات وراهنماییتان

  73. سلام .
    من ۱۱ ماه و ۶ روز سابقه حضور داوطلبانه در جبهه را دارم . ایا از مالیات معاف میشوم که پیگیری کنم ؟ ضمن این که حکومت جمهوری اسلامی ایران همانند مردمان ایران به هیچ عنوان مقید و پایبند به قانون نیست . ممنون میشم راهنمایی بفرمایید .

  74. داودطالبی بافقی اسفند ۱۲, ۱۳۹۶ در ۲۳:۲۹ -

    سلام وخسته نباشید.من ده ماه متناوب بصورت بسیجی زمان جنگ درجبهه حضورداشتم ایاازپرداخت مالیات معافم /ضمنا معلم اموزش وپرورش هستم.باتشکر.

  75. ایمان پور بابا اسفند ۱۲, ۱۳۹۶ در ۰۰:۰۲ -

    با سلام پیرو در خواست مورخه ۴ اسفند اینجانب مدارکم را برای سازمان بردم میگند تاریخ مدت حضور در جبهه بایددر مدت ۸ سال دفاع مقدس باشه به ابلاغیه ستاد کل مشترک توجه نمیکنند هیچ کس هم جوابگو نیست دستور رهبری هم صراحتا ” اشاره به گواهیهای صادره در جبهه هست لطفا راهنمایی فرمائید کجا بریم و مشکلمان را بگیم تا حداقل بتونیم از این امتیاز ما هم استفاده کنیم ممنون از لطفتان متا سفانه سازمانها و اداره جات به ابلاغیه های ستاد مشترک توجه نمیکنند