رزمندگان از مالیات حقوق معاف شدند

برابر بند ذماده ۸۸ قانون برنامه ششم به ماده (۵۶) قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران عبارت رزمندگان با حداقل دوازده ماه حضور در جبهه اضافه می‌گردد.

ماده۵۶ ـ صد در صد (۱۰۰%)حقوق و فوق‌العاده شغل و سایر فوق‌العاده‌ها اعم از مستمر و غیر مستمر شاهد، جانبازان و آزادگان و رزمندگان با حداقل دوازده ماه حضور در جبهه از پرداخت مالیات معاف می‌باشند.


378 دیدگاه برای “رزمندگان از مالیات حقوق معاف شدند
  1. باسلام واحترام لطفا تفاوت مناطق جنگی ومنطقه امنیتی درگیر و منطقه عملیاتی که در سوابق جبهه قید میشود درچیست راهنمایی بفرمایید ضمنا برای من ۱۲ ماه منطقه امنیتی درگیر در گردان رزمی بوکان اعلام شده است آیا از مالیات معاف میشوم یاخیر .باتشکر از همکاریتان

  2. سلام .آیا کارمند شهرداری که پدرش ۱۵ ماه سابقه جبهه و کارت ایثار داره معاف از مالیات یا بیمه میشه؟

  3. علیرضا شقاقی تیر ۸, ۱۳۹۷ در ۰۹:۲۱ -

    سلام . بنده سابقه ۱۸ ماه خدمت در مناطق عملیاتی و دارنده کارت ایثار و همچنین استخدام رسمی وزارت بهداشت میباشم . جهت اعمال سوابق ایثارگری در فیش حقوقی از چه طریقی میبایست اقدام کنم . ممنون

  4. هادی اکبریان تیر ۵, ۱۳۹۷ در ۱۳:۵۳ -

    باسلام پدربنده نظامی نیروی دریایی بودندکه کل ۸سال جنگ را در منطقه جنگی حضور داشته اند وجزو رزمندگان شامل
    دریافت کنندگان معافیت مالیاتی هستند اما میخواستم بدونم فرزندان هم با وجود کارت ایثارگری پدر شامل این ماده قانونی یعنی معافیت مالیاتی حقوق میشوند یا خیر؟

  5. سلام. اگه گواهی حضور در جبهه از دو ارگان مجزا تهیه بشه قابل قبوله؟ من ۲ماه و ۲۱روز از سپاه و ۹ماه و ۹روز از ناجا سابقه دارم (جمعا ۱۲ ماه). قابل جمعه؟ با تشکر فراوان.

  6. سلام و تشکر از راهنمایی های مفسدان.
    ۱- بخشودگی مالیاتی رزمندگان از چه تاریخی است؟ اداره من از اول ۱۳۹۶ اجرا کرده.
    ۲- حقیر تایید ۱۵ ماه حضور داوطلبانه در جبهه دارم( سرباز بوده ام) آیا فرزندم می تواند از سهمیه کنکور استفاده کند؟
    با تشکر

  7. با سلام .آیا این معافیت مالیاتی شامل فرزندان ایثارگر با سابقه ۱۸ ماه حضور داوطلبانه ایثارگر هم میشود

  8. سرباز امام زمان خرداد ۲۸, ۱۳۹۷ در ۱۱:۲۷ -

    سلام پدر من شغلش ازاد و ۲۸ ماه خدمت کردن در جبهه .. منظور از معاف مالیات یعنی چی؟ ؟ لطفاً راهنمایی کنید

  9. باسلام
    مدیر سایت ازادگان ایران خبر
    احتراما” به استحضار می رساند اینجانب روشن نژادی متولد ۱۳۴۲/۱۲/۰۶ به شماره شناسنامه ۵۷۸ ، از سال ۷۰/۰۵/۱۳ لغایت ۷۱/۱۱/۲۴ در منطقه خدمتی شمالغرب ( مناطق امنیتی درگیر استان آذزبایجانغربی ) با نوع منطقه برابر دستورالعمل مناطق جنگی و امنیتی و عملیاتی درج شده در نامه معاونت نیروی انسانی سپاه – مرکز عملیات – مد. منابع انسانی سرباز، برای بنده بعنوان ایثار کر تاییدیه به شرکت پتروشیمی جم ارسال شده است.( ضمنا” بابت مدت خدمت سربازی خودم در سال ۱۳۹۵ برای پسرم کسر خدمت گرفتم بشماره نامه سپاه : ۱۴۰/۵۰/۳/م به تاریخ ۹۵/۰۹/۲۹) لذا سوال میشود چرا کسر خدمت شامل حال ما میشود ولی معاف از مالیات حقوق کارمند رسمی نفت نمی شود.
    باتشکر : رو شن نژادی شماره موبایل ۰۹۱۲۴۷۷۰۶۲۹

  10. سرباز امام زمان خرداد ۲۶, ۱۳۹۷ در ۱۵:۲۰ -

    سلام پدر من در جبهه خدمت کردن
    و شغل آزاد دارن منظور از معاف مالیات یعنی چی؟ ؟ لطفاً راهنمایی کنید

  11. باسلام و تشکر از اطلاع رسانی تان ، با توجه به اظهار بی اطلاعی سازمانها در خصوص معافیت مالیاتی رزمندگان با حداقل ۱۲ ماه حضور در جبهه ، زحمت بکشید بخشنامه اقتصاد و دارایی را در خصوص اجرای بند ذ ماده ۸۸ قانون برنامه ششم توسعه به ایمیل اینجانب ارسال فرمایید . باتشکر فراوان

  12. باسلام و تشکر از اطلاع رسانی تان ، با توجه به اظهار بی اطلاعی سازمانها در خصوص معافیت مالیاتی رزمندگان با حداقل ۱۲ ماه حضور در جبهه ، زحمت بکشید بخشنامه اقتصاد و دارایی را در خصوص اجرای بند ذ ماده ۸۸ قانون برنامه ششم توسعه به ایمیل اینجانب ارسال فرمایید . باتشکر فراوان

  13. سلام
    بنده ۴ ماه حضور در جبهه دارم چرا هیچ چیز شامل من نمیشه خداقل درصدی بکنند تا حق کسی ضایع نگردد

  14. با سلام بنده دارای سابقه جبهه برابر با ۱۲ ماه و یک روز هستم که حدود ۱۵ روز آن بعد از آتش بس میباشد ولی در منطقه مرصاد بوده ام متاسفانه برای برخورداری از معافیت مالیاتی به من گفته اند شما مشمول نمیشوید.من کارمند رسمی نفت هستم.

  15. با سلام
    احتراماً ما در جبهه به مدت ۲۴ ماه حضور داشتیم ولی به عنوان سرباز بودند حال این معافیت شامل حال ما میشود
    باتشکر

  16. عباس لعل آبدار خرداد ۸, ۱۳۹۷ در ۱۴:۳۰ -

    سلام وخسته نباشید موسسه ای که درآن مشغول به کار هستم می گویند بخشنامه ای نشده و هنوز مالیات از من با توجه به ۲۰ ماه داشتن حضور داوطلبانه جبهه کسر می شود چگونه این بخشنامه را بدست بیاوریم آیا تاکنون بخشنامه شده است یا خیر ؟ ممنون

  17. مصطفی امجدیان خرداد ۸, ۱۳۹۷ در ۱۴:۲۳ -

    با سلام و عرض ارادت
    در این مصوبه یکی از گروه های ایثارگری که از مالیلت معاف شده ((شاهد)) هستند، سوال من این است که فرزندان جانبازان ۷۰ درصد جزء گروه شاهد هستند و می توانند از پرداخت مالیات معاف شوند؟
    با تشکر

  18. سلام من از مهر سال ۶۰ تا مهر سال ۶۱ بمدت یکسال خدمت بودم که ۳ ماه آموزشی و ۹ ماه جبهه معافیت حقوق شامل من میشود ؟

  19. باسلام از مدیریت محترم خاستم سوال کنم ببینم من که دوران سربازی ام در منطقه بوده ولی در زمان جنگ نبوده سال ۷۹ بوده ایا معاف از مالیات شامل ما میشود؟

  20. باسلام وعرض ادب.لازم است به استحضار برسانم در مراجعه به دستگاههای ارائه دهنده خدمات به ایثار گران، موضوع برنامه ششم متاسفانه همه اظهار بی اطلاعی میکنند،مثل ردیف۶ بند ث و بندخ ماده۸۸ درمورد اعطای یک مقطع تحصیلی ومابه التفاوت سنوات بیمه ای ناشی از تغییر صندوق.اگر دستورالعملهای مربوطه صادر وابلاغ گردد.بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

  21. باسلام بنده۲۰ماه سابقه جبهه بسیجی دارم اما بیمه ومالیات مانند دیگر کارمندان مخابرات از حقوقم کسر میشود این راازچه طریقی پیگیری کنم. باتشکر

  22. سلام . آیا ۱۱ ماه ۲۰ روز حضور در جبهه شامل معاف مالیات میشود یا اینکه باید حتما ۱۲ ماه کامل باشد .و باز پرداخت مالیات از چه سالی باید انجام گیرد .

  23. آقای مدیر عزیز هرچه گفتند به دیده محنت منه داوطلب سرباز ژاندامری با۱۱ماه۱۵روزکه دیگرخداوند قبول نفرمود وبه دلیل زخمی شدن بعدازاینکه ازاستراحت پزشکی برگشتم دلیل ناتوانی به پشت جبهه فرستاده شدم ودرشیراز دربیمارستان بستری ومتاسفانه پرونده بالینی هر ۱۰سال کلیه پروندها معدوم میگردد برای رضای خدا ازاین همه ماده وتبصره وضعئت مابی پناهان راروشن کنید که این همه ازخانواده های خؤدسرگشته وعذاب نکشیم من الله تؤفیق

  24. با سلام.آیا قانون عدم تعدیل نیرو از تمامی ارگان های دولتی و خصوصی شامل فرزندان رزمندگان میشود؟مانند فرزندان شهدا و جانبازان؟ پدر بنده ۷ سال و نه ماه سابقه جبهه دارد آیا این قانون شامل من میشود؟ممنون میشم اگه راهنماییم کنید

  25. با سلام.آیا قانون عدم تعدیل نیرو از تمامی ارگان های دولتی و خصوصی شامل فرزندان رزمندگان میشود؟مانند فرزندان شهدا و جانبازان؟پدر بنده ۷ سال و نه ماه سابقه جبهه دارد آیا این قانون شامل من میشود؟ ممنون میشم اگه راهنماییم کنید

  26. محمدرضا هرمزی نژاد اردیبهشت ۹, ۱۳۹۷ در ۰۹:۵۸ -

    با سلام و احترام
    آیا خدمت سربازی در پایگاه سپاه پاسداران آبادان در زمان جنگ، مشمول استفاده از معافیت مالیات حقوق می باشد؟ سپاسگزارم

  27. محمدرضا هرمزی نژاد اردیبهشت ۹, ۱۳۹۷ در ۰۹:۵۶ -

    با سلام و احترام
    آیا خدمت سربازی در پایگاه آبادان در زمان جنگ، مشمول استفاده از معافیت مالیات حقوق می باشد؟ سپاسگزارم

  28. سلام
    لطفا صدای ما رو ب گوش نمایندگان محترم مجلس برسانید. بخدا جبهه و جنگ ی روزش هم ی روزه. من حدود ۷ ماه و نیم بصورت داوطلبانه در جبهه بودم ولی معافیت مالیاتی شاملم نشده .در ضمن ارفاق یک مقطع تحصیلی بالاتر هم هنوز اجرایی نشده در وزارت نفت… لطفا راهنمایی و مساعدت بفرمایید.

  29. با سلام
    در خصوص بند دیگری از خدمات ب رزمندگان دارای حداقل ۶ ماه حضور داوطلبانه در جبهه( محاسبه ی یک مقطع تحصیلی بالاتر) متاسفانه تاکنون اقدامی صورت نگرفته در وزارت نفت.لطفا راهنمایی بفرمایید از چ طریق پیگیری نماییم.

  30. سلام
    مدیریت محترم سایت تو رو خدا صدای ما را ب گوش نمایندگان مجلس برسانید .بخدا جبهه و جنگ ی روزش هم ی روزه… من مدت ۷ ماه و نیم در سن نوجوانی در جبهه و خط مقدم بودم ولی معافیت مالیاتی طبق قاون تصویب شده باید حداقل۱۲ ماه باشه.جالبه ک بدونید این ۱۲ ماه رو هم بعضی بعد از سال ۶۷ یعنی بعد از جنگ ارایه دادند و مورد قبول شده.. بخدا این ظلم ب ماست ک در روزای نبرد در مناطق عملیاتی بودیم. خواهش میکنم اطلاع رسانی کنید. ممنون