ایثارگران بدانند؛ رزمندگان در مصوبات اخیر مجلس

 

– قانون برنامه ششم توسعه جمهوری اسلامی در ۹۵/۱۲/۱۴ به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید و در تاریخ ۹۶/۱/۲۱ پس از استنکاف رئیس‌جمهور از ابلاغ آن به دستگاه‌های اجرایی، رئیس مجلس شورای اسلامی دستور انتشار آن را به روزنامه رسمی کشور صادر کرد.

برابر ماده۲ قانون مدنی قوانین ۱۵روز پس از انتشار در سراسر کشور لازم‌الاجراست. بنابر این قانون برنامه ششم توسعه اکنون به‌عنوان قانون برای دستگاه‌های اجرایی لازم‌الاجراست.

برابر بند الف ماده۸۷ قانون برنامه ششم، دولت مکلف است در اجرای ماده۶۱ قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت(۲)، مصوب ۱۳/۱۲/۴ به‌نحوی برنامه‌ریزی کند که تا ۲سال اول اجرای قانون برنامه کلیه مشمولان ماده مذکور تعیین تکلیف شوند. یگان‌های اعزام‌کننده نهادهای متولی موظفند گواهی مورد نیاز افراد مشمول این ماده و صورت سانحه را به کمیسیون احراز بنیاد شهید و امور ایثارگران ارائه کنند.

برابر تبصره این ماده، بنیاد شهید موظف است رزمندگان ۸سال دفاع‌مقدس که صورت سانحه بالینی همزمان مجروحیت را ندارند اما مجروحیت آنها توسط کمیسیون پزشکی نهاد اعزام‌کننده (نیروهای مسلح) احراز می‌شود را به‌عنوان جانباز تلقی کند و حداقل ۵درصد جانبازی به آنها تعلق خواهد گرفت. اجرای این تبصره مانع از احراز جانبازی بیش از درصد مذکور توسط بنیاد شهید نیست.

در بند الف ماده۸۶ قانون برنامه ششم به ماده ۶۱ قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت شماره ۲ اشاره شده است. در این ماده آمده است: افراد و رزمندگانی که در دوران دفاع‌مقدس و حوادث زمان انقلاب اسلامی دچار آسیب جسمی، روحی و روانی شده‌اند ولی صورت سانحه و مدارک بالینی همزمان ندارند، با معرفی یگان‌های اعزام‌کننده و نهادهای متولی توسط کمیسیون احراز بنیاد شهید و امور ایثارگران و با نظر کمیسیون پزشکی، جانبازی آنها مورد تأیید قرار می‌گیرد و متناسب با میزان جانبازی، تحت پوشش بنیاد شهید قرار می‌گیرند.

در سال‌های اخیر به دفعات مجلس برای تعیین وضعیت رزمندگانی که در دوران دفاع‌مقدس دچار عوارض جسمی و روحی شده‌اند، قوانینی به تصویب رسانده ولی این قوانین در مسیر اجرا با مشکلات فراوانی مواجه شده و کار به سرانجام نهایی نرسیده است. اما مصوبه اخیر مجلس فراتر از مصوبات قبلی پیشرفت محسوس و مثبتی داشته است و نتیجه نهایی کار فقط برعهده کمیسیون پزشکی بنیاد گذاشته نشده بلکه با تفویض اختیار به کمیسیون‌های پزشکی نیروهای مسلح مسیر هموارتری برای احراز و تعیین درصد رزمندگان فاقد صورت سانحه و مدارک بالینی پیش‌بینی شده است.

از مثبت این مصوبه تعیین حداقل درصد برای رزمندگانی است که کمیسیون‌های پزشکی نیروهای مسلح آنان را احراز می‌کنند و بنیاد شهید بدون هیچ عذری موظف است ۵درصد آنان را بپذیرد و برای بررسی و احراز درصد بیشتر آنان درصورت وجود عوارض مانعی ایجاد نکند.

براساس بند پ ماده۸۷ قانون برنامه ششم توسعه رزمندگان دارای تابعیت غیرایرانی که در طول ۸سال دفاع‌مقدس یا بعد از آن در راستای مأموریت محوله انجام وظیفه کرده‌اند، بنا به تشخیص ستاد کل نیروهای مسلح تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح قرار می‌گیرند.

اعطای تابعیت و اقامت براساس ضوابط، در چهارچوب قانون خواهد بود که حداکثر ظرف مدت ۳‌ماه از لازم‌الاجراشدن قانون توسط ستاد کل نیروهای مسلح با همکاری وزارتخانه‌های امور خارجه و کشور تهیه شده و به تصویب شورای‌عالی امنیت ملی با رعایت اصل ۱۷۶ قانون اساسی می‌رسد. با عنایت به اینکه این قانون در تاریخ ۹۶/۱/۲۱ در روزنامه رسمی به چاپ رسیده و ۱۵روز پس از انتشار لازم‌الاجراست لذا از تاریخ ۹۶/۲/۵ به‌مدت ۳‌ماه ضوابط قانونی درخصوص تابعیت و اقامت این افراد حسب قانون باید تهیه شود.

براساس بند ث ماده ۸۷قانون برنامه ششم توسعه، دستگاه‌های موضوع ماده۲ قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران و ماده۵ قانون مدیریت خدمات کشوری مجاز نیستند رزمندگان شاغل را به‌عنوان نیروی مازاد (عدم‌نیاز) معرفی کنند. موارد محکومیت در هیأت تخلفات اداری از این امر مستثناست.

در این بند ذکر ایثارگان به‌صورت عام و مطلق شامل رزمندگان بوده و عدم‌تعیین وضعیت استخدامی در این مصوبه دال بر آن است که رزمندگان با هر نوع وضعیت خدمتی مشمول برخورداری از این حمایت قانونی خواهند بود.

همشهری آنلاین


75 دیدگاه برای “ایثارگران بدانند؛ رزمندگان در مصوبات اخیر مجلس
  1. محمود بادپر از اهواز فروردین ۲۸, ۱۳۹۷ در ۱۴:۳۰ - پاسخ

    سلام باتوجه به اینکه من از سپاه یزد به جبهه اعزام شدم والان دراهواز هستم وپرونده رزمندگی وجانبازی خود راهم به اهواز منتقل کرده ام آیا از طریق پزشکهای معتمدسپاه یزدباید اقدام کنم یاسپاه اهواز . باتشکر

  2. محمود بادپر از اهواز فروردین ۲۸, ۱۳۹۷ در ۱۴:۰۳ - پاسخ

    باسلام من ازجانبازان بوده که پس ازحدود۳۰سال عارضه ای برای گوشم ایجادشده وطی مراجعه به جراح متخصص گوش وحلق وبینی وگرفتن نوارگوش دکترمتخصص گفته چون گوش داخلی شما آسیب دیده این حاصل از مواد انجاریست میخواستم ببینم باتوجه به اینکه من بستری بابت شیمیایی داشته وبابت موج حاصل از انفجار ی ندارم آیامرابه پزشکهای معتمدسپاه یاجانبازان برای ارزیابی مشکل ایجادشده معرفی میکنند . باتشکر

  3. با سلام ببخشید من پدرم جزو مردم عادی بوده و در سوانح بعد انقلاب سال ۵۹ در اثر اصابت خمپاره پاش رو از دست میده مدارک پزشکی هم داره ولی فقط صورت سانحه نداره . آیا مشمول این طرح میشه ؟ اگه میشه از کدوم ارگان باید اقدام کرد چون فرمانداری اصلا جواب نمیدن

  4. با سلام آیا کارمندان رزمنده بالای ۶ ماه سابقه جبهه و داشتن مدرک کارشناسی ارشد میتوانند تا ۳۵ سال خدمت کنند- با تشکر

  5. سلام .پدرم مامور سابق اداره ابیاری در سال۶۲در منطقه جنگی عملیاتی اشنویه در ا غ که حین انجام ماموریت اداری به روستا جهت اخذ حقابه رفته در ان دوران جنگ که بارها تهدید به مرگشان کردن بودند در گیری با صد انقلاب رخ میدهد و و ازناحیه هر دو پا مصدوم می شوند و هر دو پایشون از زیر زانو قطع گردیده است راهنمایی بفرمایید جانبازیشونو از کجا اقدام کنم ممنون از لطفتون..

    • مدیر سایت آزادگان ایران خبر فروردین ۷, ۱۳۹۷ در ۱۰:۳۳ - پاسخ

      سلام عیدتان مبارک.. اگر سپاه یا بسیج و هر ارگان دیگری که ایشان بتواند گواهی مطالب فرموده را تایید کند باید نامه به بنیاد بزند و شما با مدارک بالینی و پزشکی جهت درصد جانبازی با معرفی نامه به بنیاد جهت تشکیل پرونده و ادامه مراحل مراجعه بفرمایید.

  6. خیراله شایقان اردبیل اسفند ۲۶, ۱۳۹۶ در ۱۴:۲۸ - پاسخ

    شماها بیایید .زمان ماندن درجبهه را ملاک عمل قراردهید.انهایی که یک روزفقط یک روز تا پایشان به منطقه خورده شیمیایی شده که بعدازچنیدین سال به اثبات میرسد چه گناهی کردند؟

  7. خیراله شایقان اردبیل اسفند ۲۶, ۱۳۹۶ در ۱۴:۲۴ - پاسخ

    خدا نگذرد ان مسئولی که تواین روزها اززندگی من خبرندارد.‌من به علت شیمیایی ریه که دربستربه میبرم قادرنشدم یک تا فقط یک عدد تخم مرغ برای پسر۹ سالم که ازگشنگی گریه میکردبخرم .انوقت بنویسندرزمندگان عراق گدایی میکنند.درحالی که من قادربه گدایی هم نیستم .اهای مسئولی که می خوانی این پیامم را .خداوندمیان من تو حاکم خواهدبود.من جونم را به این مملکتی که تو مسئول ان هستی دادم .دربرابرخداوندچه جوابی داری برایم بدهی .پدری که قادربه خرید یک تخم مرغ ۵۰۰ تومتی نیست .نه سلامتی داردکارگری کند.نه کسی بفکرش هست.

  8. خیراله شایقان اردبیل اسفند ۲۶, ۱۳۹۶ در ۱۴:۰۱ - پاسخ

    سلام .بنده رزمتده بودم ودرعملیات والفجرشرکت داشتم .اینک طبق ازمایشات بیمارستان بقیته الله (عج) موردتائیدقرارگرفته است .ونیزپرونده بستری دربیمارستان ایثاراردبیل حاکی ازموج وانفجاراعصاب وروان نیزمیباشم .نهایتا درکمسیون موردکم لطفی قرارگرفتم‌.لطفا جواب بدهید مابایستی دردمان رابه که بگیم‌.آیا بعدازاینه ازدنیا رفتیم برایمان کاری خواهندکرد؟ یا دعا کنیدخداوندتبارک وتعالی این نمیه جانی که دارم را بگیردتا ازدردورنج خلاص شوم.یا حداقل محض رضای خدا کاری کنیدبتوانیم‌ داروهایمان راتهیه کنیم .

  9. خیراله شایقان اردبیل اسفند ۲۶, ۱۳۹۶ در ۱۳:۵۰ - پاسخ

    باسلام .. فقطازخداوندبخواهیدوبخواهیم .مثل اقا حمیدتفضلی راحت بشیم .دردکشیدن سخت است .وخداوندتبارک وتعالی این چنین امتحانی ازما میگیرد.بازهم راضیم .وشکرخداوندرا میکنم .یه لحظه سوزش جگرم را با دنیا عوض نمیکنم .بگذارمسئلولین با دیدگاه خودشون تصمیم بگیرند.شیمیایی والفجر۴ منطقه عملیاتی گرماب پنجوین عراق

  10. سلام رزمنده دفاع مقدسم بیش از یکسال جبهه دارم دوبار مجروح شده ام بیش از۳۵سال است عضو فعال بسیج هستم با بسیج بزرگ شده ام آرزو میکنم در لباس بسیج بمیرم با افتخار میگویم بسیجی هستم و هیچ وقت خود را طلب کار ندیده نمی‌بینم ولی حداقل انتظارم این است که برای دارو ودرمانم اقدامی شود ما مسلمانیم و شیعه دین ما میگویند انسان باید برای لحظه ای هم از دارو ودرمان خویش کوتاهی نکند بیش از۳۰ سال است که خود را مداوا کرده ام ولی۷ سال است در بسترم و دیگه توان دارو ودرمان خویش را ندارم چند سال است تشکیل پرونده داده ام تاییدی مجروحیت کمیسیون ۱۳۴ سپاه را دارم چرا ما را امروز و فردا میکنند برای رضای خدا کاری کنید که بیش از این توان خرید دارو و دکتر ویزیت آزاد را ندارم چرا که هیچ جا بیمه نیستم و هیچ راه درآمدی ندارم حال وروز رزمندگان نباید اینچنین باشد خدا یار ویاورتان باشد

    • مدیر سایت آزادگان ایران خبر اسفند ۲۲, ۱۳۹۶ در ۰۹:۲۷ - پاسخ

      سلام. ایین نامه قانون مذکور در حال تدوین و ابلاغ است انشاالله در سال اینده مشکل رفع خواهد شد

  11. سلام درود بر شرفتان مجروحیت من توسط کمسیون۱۳۴سپاه تایید شده وپرونده به بنیاد رفته چند سال است که پیگیر هستم میگویند منتظر بخشنامه جدید هستیم چند سال است به من همین را میگویند چگونه و کجا پیگیری کنم

  12. سلام، وقت بخیر من مدت ۲۸ ماه دوران مقدس سربازی را از تیپ ۳۷ زرهی شیراز به منطقه عملیاتی مهران ، بعد سومار مشغول نبرد با کفار بودم، و در عملیات مرصاد هم شرکت داشتم، و هیچگونه محرومیتی هم ندارم، با توجه به اینکه اکنون ۵۲ ساله وبعلت بیماری قلبی از کار افتاده شده ام وشغل آزاد دارم وهیچ بیمه ای هم ندارم سه سال است که میبایست عمل باز قلب انجام دهم وضع مالی اجازه نمیدهد، آیا با تصویب قوانین جدید ایثار گران شامل حال امسال من میشود ،حداقل بیمه خدمات درمانی که کمر ما رو همین دوا دکتر رفتن شکسته،

    • مدیر سایت آزادگان ایران خبر اسفند ۱۵, ۱۳۹۶ در ۱۱:۰۵ - پاسخ

      سلام. قبلا هم عرض کرده ام باید به ایثارگران رده خدمتی شهر خود بروید و تشکیل پرونده معسرین بدهید تا برایتان حقوق در نظر بگیرند

  13. یه سوال مگه میشه برگ صورت سانحه داده باشند ومحتوای پرونده هم,چیزبخصوصی ننوشته باشه ولی طرف مریض شده باشه ولی تواون نامه یاهمون صورت سانحه ننوشته باشه ،آیاهمون برگ صورت سانحه رومیشه به ادمی که توماموریت بوده ولی درج نشده باشه که چشه, بعدیه مدت طرف نتونسته دنبال کارشوبگیره ولی واقعامریض شده وحرفشوکسی نشنیده وکمک نکرده باشه پس این واقعا ووجدانن چیکارباید بکنه

  14. سلام
    وقت بخیر
    درزمان سربازی ودرتفحص شهدابرگ صورت سانحه ای دادند ازاون موقع هم ناراحتی اعصاب حل نشده که هیچ بدترهم شده چیکارکنیم

  15. سعدااله سپهری شریف بهمن ۲۷, ۱۳۹۶ در ۱۱:۰۰ - پاسخ

    سلام
    بنده در سال ۱۳۶۴ در پادگان آموزشی شهید مدنی دزفول از ناحیه سر مجروح و به بیمارستان اعزام شدم و ۷ تا هم بخیه خورد اما الان هیچ گونه مدارک بالینی ندارم چگونه می توانم پیگیری کنم برای درصد

  16. سلام
    احتراما اینجانب جانبازشیمیایی هاشم غبیش زاده درتاریخ ۹۴/۸/۱۸ درکمیسیون پزشکی عالی سپاه شرکت نمودم که توسط کمیسیون ازناحیه هردو چشم و پوست ناشی ازعوامل شیمیایی مورد تایید قرارگرفتم خواستم جویا شوم درصد جانبازی به من تعلق می گیرد متشکرم

  17. عرض سلام و خسته نباشید بنده در اواخر سال ۶۶بعد از عملیات بیت المقدس ۳ شیمیائی شدم و پس از اعزام و ۲۰ روز طول درمان و تشکیل پرونده در بنیاد شهید کرج انجام گرفت. و در ۱ /۵ /۶۷ در تک های دشمن از ناحیه پا و زیر شکم مورد اصابت تیر قرار گرفتم و پس از اعزام به مشهد و سپس بیمارستان امام خمینی تهران بستری گشتم. و تشکیل پرونده در بنیاد شهید کرج انجام گرفت. متاسفانه پس از گذشت چندین سال با مراجعه به بنیاد شهید کرج گفتن که پرونده به تهران و بلوار کشاورز فرستاده شد. بنیاد مستقر در بلوار کشاورز هم تخلیه شده بود. ببخشید طولانی شد خلاصه به ما گفتن پرونده شما در جابجائی گم شده و باید دوباره پرونده تشکیل بدهید حال با گذشت یکسال مجروحیت شیمیائی را احراز نمیکنند و با وجود جمع آوری مدارک بیمارستان قائم مشهد و امام خمینی تهران و صورت سانحه از بیمارستان بقائی و پس از چند بار رفت و آمد به بنیاد و سپاه حال صورت جلسه کمیسیون ۱۳۴را از من خواستند آیا با این مدارک باز هم باید به کمیسیون ۱۳۴ بروم. ممنون ببخشید که طولانی شد.

    • مدیر سایت آزادگان ایران خبر بهمن ۱۹, ۱۳۹۶ در ۱۳:۳۲ - پاسخ

      سلام. ظاهر امر خیر ولی …. به سپاه مراجعه و مدارک را بدهید شاید مکتوب تایید کردند و رفع مشکل شد.ولی اگر مدارک بالینی دارید نیاز نیست.

  18. با سلام و عرض و ادب
    پدر من ۲۸ ماه در جنگ دوران دفاع مقدس . و داراری کارت ایثار گری میباشد .. خواستم ببینم حقوقی تعلق نمیگیرد .. ??

    • امیدعلی اسفندیاری اسفند ۱۶, ۱۳۹۶ در ۲۱:۴۹ - پاسخ

      بنده در منطقه کردستان بودم و صورت سانحه برای مجروحیت دارم ولی مدارک بالینیم در ببیمارستان از بین رفته،و بخاطر همین تو کمیسیون عالی پزشکی نزاجا راهم نمیدن،چیکار میتونم بکنم راهنمایی بکنید؟؟در ضمن زمان مجروحیت بنده بعد از قطعنامه در منطقه کردستان میباشد و بخاطر همین احراز قبول نمیکنه

      • مدیر سایت آزادگان ایران خبر اسفند ۱۷, ۱۳۹۶ در ۱۰:۴۶ - پاسخ

        سلام. قبلا عرض کردم قانون پزیرش بدونه مدرک بالینی تصویب شده ولی هنوز اجرای نشده باید پیگیر مجدانه باشید و صبر

        • امیدعلی اسفندیاری اسفند ۱۸, ۱۳۹۶ در ۲۳:۳۵ - پاسخ

          سلام بنده در سال ۶۸ منطقه عملیاتی سقز بر اثر درگیری با عناصر کومله بر اثر اصابت ترکش خمپاره و پرت از صخره مجروح و دچار موج گرفتگی شده ام و صورت سانحه و نامه همزمان دارم ولی بیمارستان ۵۲۴ سنندج که بستری بودم از بین برده اند چونکه تاریخ سانحه بعداز جنگ است احراز برایم فرم ۱۲۰نمیدی و کومسیون نزاجا راه نمیدی نزدیک به ۲۸ سال است بی خوابی و وز وز گوشهایم و سر درد رنج می‌کشم ولی کسی نیست جواب بدهد راهنمایی کنید

          • مدیر سایت آزادگان ایران خبر اسفند ۲۲, ۱۳۹۶ در ۰۹:۱۹ -

            سلام. قانون مربوطه درحال ابلاغ است انشاالله سال اینده از طریق ایثارگران پیگیر شوید

  19. سلام.در سال ۶۵ ت۶۶ در آبادان اعزام میشدم برای بردن معلم جهت تدریس که در اثر حادثه دوچاره سوختن در ناحیه گردن شدم.وفقط سر پاهی خود را پانسمان میکردم.الان تمام آن افراد وجود ندارند ومدرکی هم موجود نیست ولی آثار سوختگی مشهود است الان چه باید بکنم برای تایید

    • مدیر سایت آزادگان ایران خبر بهمن ۲, ۱۳۹۶ در ۱۲:۰۲ - پاسخ

      سلام. به هرجهت باید مدرکی باشد تا به ان استناد کرد اگر قانون جدید عملیاتی شود شما با گواهی همرزمان خود میتوانی درصد اخذ نمایید

  20. غلامرضا صومعه سرایی دی ۲۸, ۱۳۹۶ در ۲۲:۵۵ - پاسخ

    باسلام،بنده از اول جنگ تا سال ۶۴ بعنوان نیروی ژاندارمری سابق، در مناطق عملیاتی خوزستان حضوری فعال داشتم،که یکسال بعد مستعفی شدم،اداره فنی بازنشستگان ناجا واقع در خیابان سخایی حدود ۴۳ ماه منطقه عملیاتی بنده رو تایید فرمودن،بنده از نظر جسمی که نشانه های ترکش مشخصه و از نظر روحی بابت موج های انفجار کاملا در شرایط سختی هستم،عاجزانه خواهشمندم بنده رو راهنمایی فرمایید،یعنی لیاقت داشتن کارت ایثارم ندارم!!!

  21. سلام
    پدرم رزمنده هشت سال دفاع مقدسه
    ارتشی بودن
    الان شامل فرزند رزمنده با شش ماه حصورداوطلبانه ی پدرم میشم؟یا جبهشون داوطلبی نبوده

  22. سلام از کجا باید پیگیری کنیم زمان اجرای این قانون کی است بنده پرونده ام مدتهاست در کمسیون عالی سپاه مورد تائید قرار گرفته و منتظرم ، نوشدارو بعد از مرگ سهراب بدرد نمی خورد..

  23. برای مشکل کسری مدارک جانبازان ناجا چند هزار جانباز به بنیاد اعزام شده اند و فقط با این جواب مواجه شده اند: مگر تا حالا مزایای جانبازی شما رو ما میدادیم که الانم به ما مربوط باشه و تایید کنیم که ناجا بهتون مزایا بده یا نده؟ و اصلا به ما ربطی نداره! لطفا این مساله رو پیگیری کنید! و البته تنها راه رو اونا شکایت به دیوان عدالت اداری میدونن

    • مدیر سایت آزادگان ایران خبر دی ۲۶, ۱۳۹۶ در ۱۱:۵۶ - پاسخ

      سلام. این موضوع داخلی سازمانی است و نباید جانباز که با مشکلات و درد جانبازی در حال جنگ است با اینگونه موارد مواجه گردد. خود سازمان باید با تشکیل کارگروه طبق قانون پیگیری کند و بعد از حصول نتیجه طبق توافقات صورت گرفته اقدام کند

  24. سلام خسته نباشین
    از هفته گذشته ایثارگران ناجا به تمام جانبازانی که در بنیاد شهید پرونده با کسری مدارک دارند ولی ایثارگران ناجا طبق کمیسیون پزشکی به آنها حکم جانبازی زده رو دارند احضار می کنند و میکویند اگر تکلیف تان در بنیاد شهید مشخص نشود و بنیاد شما را به رسمیت نشناسد حکم جانبازی تان را لغو خواهیم کرد و البته می گویند دستور از ستاد مشترک است! پیگیری های زیادی انجام شد و نهایتا گفته اند اعتراض کتبی بدهید به ایثارگران ناجا کل و همچنین از طریق دیوان عدالت اداری شکایت کنید.. آیا شما از این ماجرا خبر دارید؟ میشود لطفا یک اعتراض نامه و شکایت نامه مشترک برای هزارن جانبازی که گرفتار این مسئله هستند شما بنویسید و یا راهنمایی کنید که در متن نامه ها به چه موضوعاتی اشاره شود؟ متشکریم از شما

    • مدیر سایت آزادگان ایران خبر دی ۲۶, ۱۳۹۶ در ۱۱:۵۱ - پاسخ

      سلام. این مطلب جدیدی است و وجاهت قانونی ندارد. این موضوع نیازمند برنامه ریزی و درخواست جلسه با فرماندهی کل ناجا جناب سردار اشتری میباشد چون ابعاد موضوع نامفهوم است. و جای اعتراض

  25. با سلام و خسته نباشید پدر بنده بر اثر انفجار مین فوت و فاقد صورت سانحه هستیم البته مدارک بالینی بیمارستان و جواز دفن هم نداریم که زیاد مهم نیستن تنها مدارک ما اصل برگ گواهی فوتشه آیا امیدی هست یا خیر

    • مدیر سایت آزادگان ایران خبر دی ۱۹, ۱۳۹۶ در ۱۱:۱۴ - پاسخ

      سلام. خداوند رحمت کند پدر مرحوم شما را قانون جدید اجرای شود بله همان گواهی فوت که دلیل فوت در ان باید قید شده باشد مورد قبول است

  26. شما می گوییدقانون عدم نیازبه صورت سانحه و مدارک بالینی به شرط تاییدیگان خدمت در حال نگارش ایین نامه ان است انشاالله رفع مشکل خواهد شد….کی؟کی؟کی؟

    • مدیر سایت آزادگان ایران خبر دی ۷, ۱۳۹۶ در ۰۸:۲۶ - پاسخ

      سلام. نمیدانم امید دارم که با پیگیری دوستان سریع کار صورت بگیرد

  27. با سلام و عرض ادب
    قانون برنامه ششم توسعه جمهوری اسلامی در ۱۴/ ۱۲/ ۹۵ به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید و در تاریخ ۹۶/۱/۲۱ عدم ابلاغ آن به دستگاه‌های اجرایی، رئیس مجلس شورای اسلامی دستور انتشار آن را به روزنامه رسمی کشور صادر کرد. برابر ماده۲ قانون مدنی، قوانین ۱۵روز پس از انتشار در سراسر کشور لازم‌الاجراست. بنابر این قانون برنامه ششم توسعه اکنون به‌عنوان قانون برای دستگاه‌های اجرایی (بنیاد جانبازان)در خصوص رزمندگان هشت سال دفاع مقدس که گواهی مجروحیت آنان تائید گردیده ۵% جانبازی تعلق گیرد توسط بنیاد جانبازان لازم‌الاجراست پس چرا اجرا نمی شود؟

  28. ساموعلیکم- همین کار و گام نیک است به یادگار مى ماند- لطفآ بفرمایید رزمندگان دفاع مقدس که گواهى مجروحیت وحضور در جبه را از یگان متولى دارند احراز جانبازى خواهند شد ؟

  29. باسلام و احترام لطفا راهنمایی بفرمایید من از چه ارگانی باید شکایت کنم. به دادگاه به دفتری مقام معظم رهبری . به مجلس من که بازنشطته شدم و خبری از جانبازی نشد. چون صورت سانحه نداشتم از بیمارستان فرار کردم به طرف جبهه . گفتم سرم منو به کس دیگه که حالش بد تره بدید . میگفتم بیت المال من نمیمیرم چون کمبود همه چیز بود حالا این درسته که باید چوبش بخورم.
    احمدرضاسرلک جانباز سرگردان

    • مدیر سایت آزادگان ایران خبر آذر ۲۶, ۱۳۹۶ در ۰۹:۱۰ - پاسخ

      سلام. قانون عدم نیازبه صورت سانحه و مدارک بالینی به شرط تاییدیگان خدمت در حال نگارش ایین نامه ان است انشاالله رفع مشکل خواهد شد

  30. سلام بنده ۵۵ ساله شدم وزمان جنگ دچار موج انفجار شدم و دو پاسدار هم تایید کردن. ولی هیچکس گوشش بدهکار نیست چنیدن بار وسوسه شدم پناه ببرم به رسانه های بیگانه شما ترا خدا بگیید چکار کنم.

  31. سلام قانون فاقدین مدارک بالینی دربسیج سپاه اجرا نمی شه وهروز مشکل اعصاب وروانم بیشتر میشه….لطفا منعکس کنید

    • مدیر سایت آزادگان ایران خبر آذر ۲۲, ۱۳۹۶ در ۱۱:۵۸ - پاسخ

      سلام. انشاالله. در شرف نگارش ایین نامه ان هستند دعا کنید کار عملیاتی شود.

  32. با سلام همسرم جانباز فاقد مدارک همزمان است . ولی یگانه مربوط درصد ناچیزی به آن زده است ولی بنیاد شهید تا الان هیچ درصدی به آن نزده است . و پرونده در کمیسیون مشترک بین ارتش و بنیاد امور ایثارگران از سال ۹۳ راکد مانند است . چون همسرم در حین حیاط نیست با مشکلات بسیاری مواجه هستم .

    • مدیر سایت آزادگان ایران خبر آذر ۱۶, ۱۳۹۶ در ۱۳:۱۳ - پاسخ

      سلام. خداوند رحمتشان کند. با کمال تاسف در این خصوص هیچ همکاری صورت نمیگیرد . باید پیگیر باشد

  33. با سلام مشکل آزادگان ارتشی این است پدر و مادر که تحت تکلف ما هستند تامین اجتماعی نیروهای مسلح هزینه و دارها آنها را آزاد محاسبه میکند و اعلام میدارند کد جانبازی در دفترچه آنها قید نشده در طرح جامع تمام هزینه ها بعهده بنیاد یا نیرو هایی مسلح میباشد که صددرصد پرداخت کند لطفا راهنمایی کنید

    • مدیر سایت آزادگان ایران خبر مهر ۳۰, ۱۳۹۶ در ۱۱:۲۹ - پاسخ

      سلام. نیروی مسلح همیشه در ارایه خدمت به ایثارگران کوتاهی میکند. باید از طریق معاونت درمان ساتا پیگیر شوید

  34. با سلام بنده آزاده ارتشی هستم پدر و مادر تحت تکلف من هستند ولی در دفترچه آنها بند جانبازی حد ف شده که تمام ویزیت دکتر و دارها آزاد محاسبه می شود در صورتیکه بنیاد شهید تمام هزینه را میدهد که طرح جامع بعهده بنیاد و تامین اجتماعی نیروهای مسلح میباشد لطفا راهنمایی فرمایید چکار بکنم

    • مدیر سایت آزادگان ایران خبر مهر ۳۰, ۱۳۹۶ در ۱۱:۲۵ - پاسخ

      سلام. نیروی مسلح همیشه در ارایه خدمت به ایثارگران کوتاهی میکند. باید از طریق معاونت درمان ساتا پیگیر شوید

  35. من ببسیجی معلم ب درخواست خودم بازنشسته پیس ازموعد.با۲۶سال سابقه خدمت شدم. بدلیل تصادف ومشکلات دیگه)))بنده.۹ماه و۱۴روزدرجبهه در سن۱۴سالگی درسال۶۶و۶۷و۲ماه ۱۲روز درقطعنامه .ک سن وسال وقدوقامت بسیار کوچکی داشتم۲۸کیلو وزنم بود.در۳مرحله زیرصندلی وداخل کیسه خواب از جیرفت تا اهواز با دندانم کیسه را پاره وفقط بینی بیرون بود برادنفس کشیدن.ب سختی تو گرما زیاد خودم را ب جبهه میرساندم۸روز بعد از اعزام. یکبار دستم خیلی مجروح شد.از ترس اینکه مثل دفعات قبل برم گردونن نگذاشتم ب بیمارستان اعزام بشوم. درد های شدیدرا تحمل کردم وبطورذمعجزه ای دوهفته دستم حدودا خوب شد.الان نه زمین نه خانه.ندارم بامادرم ک سنش۸۰سال هست باهم در دو۲اتاق مستاجریم ک واقعا۶نفر خیلی سخته.بخاطر مشکل مالی دخترم را از دانشگاه برداشتم.ایاحق من یه زمین۱۰۰صدمتری نبود ک یک اتاق از خودم داشته باشم.یا یک وام خرید خونه بمن تعلق نمیگیره.از فلاکت مستاجری نجات یابم.درد دلم زیاده.خیلی از کسانی کمتر از من جبهه رفتن.تمام امکانات را دارن….ماشین اردی مدل۸۳ک غراضه شده وبچهام خجالت میکشن واگر توان داشتم اساسی درستش میکردم وکرایه کشی میکردم..ضمنا درخواست بکار دادم چون هیچ حرفه دیگه ای بلد نیستم ومعلمی رادوست دارم…..هرکس این متن رادخواند وب هرطریق کمکی بمن بکنه حکم حج داره.قبل از هر کاری از تمام حرفهایی ک نوشتم دقیق تحقیق کنید اگه یک کلمه غیر واقعیت گفتم من را دروغگو منافق بدانین..بخاطرخون فرمانده شهیدم.سردار برزگر وب محض خداوند.هر کاری میتوانیددبرایم انجام بدین…یاحق

    • سلام.چون در کار قانونی نمیشود احساسات را حاکم کرد قطعا مجروحیت بدونه سند قابل قبول نیست اما راهکارهای ضغیف هست که میشود عمل کرد که شاید به حق خود برسی. از طریق ایثارگران محل اعزام و تکمیل فرم دوپاسداره که سخت قبول میکنندو گواه همرزمان که در محل وقوع حادثه بوده اند.توکل کن بر خدا واگر فرست کردید قانون جامع خدمت رسانی به ایثارگران را مطالعه بفرمایید

  36. .ایا بنظر شما آزادگان سرباز سپاه و بسیج چه فرقی با آزادگان ارتش که از دو دفترچه بیمه‌ای استفاده می‌کنند ولی آزادگان سپاه نمیتوان از دو دفترچه بیمه‌ای استفاده کرد ایا بنظر شما ارتش بخشنامه اش با سپاه فرق دارد

  37. آزادگان وظیفه ارتش مضلومترین قشر از ایثارگرانهستند بنیاد شهرستان مربوط این اشخاص را نصبت به مشکلات ایگانی خود را کاملا بی طرف می دانند از خوزستان تا تهران کم راهینیست چندین بار باید رجوع کنیم عظاب آور شده حق دادن ظاهرأ خیلی سختر از حق گرفتن است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *