پیگیری ماده ۱۹۰ (۳۸) جانبازان سرباز و بسیجی سپاه

نمایندگان مجلس شورای اسلامی

لطفا به آزادگان کمک کنید

نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی با سلام ؛ عدم تخصیص به موقع اعتبار توسط معاون راهبردی رئیس جمهور و تعلل دیگر مسئولین در  حوزه انجام تشریفات صدور رای (( بند ج )) ماده ۱۲۱ قانون سپاه برای جانبازان سرباز وظیفه و بسجیان موجب تضییع حقوق و تداوم تبعیض بین اقشار جانبازان می شود.

لطفا از آقای دکتر نوبخت بخواهید حداقل بخشی از اعتبار جدول ۱۹ بودجه ۹۲ مربوط به جانبازان را تخصیص دهند تا بهانه ای برای عدم پرداخت حقوق دلسوخته ترین جانبازان و تداوم تبعیض باقی نماند.

گر چه طبق تبصره ماده ۳۸ قانون جامع ایثارگران اعتباری که امسال برای حقوق جانبازان و آزادگان تخصیص یافته هم برای جانبازان ارتش هست و هم برای جانبازان سپاه ؛ ولی متاسفانه سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح فقط برای جانبازان سرباز ارتش پرداخت می کند

از شما نمایندگان محترم انتظار داریم برای آزادگان و جانباز  بسیجی و سرباز سپاه اقدامات لازم را بعمل آورید

با تشکر جمعی از آزادگان و سرباز و بسیجی سپاه

آزادگان عزیز از هر طریق ممکن به نماینگان محترم اطلاع رسانی شود

 


253 دیدگاه برای “پیگیری ماده ۱۹۰ (۳۸) جانبازان سرباز و بسیجی سپاه
  1. هاشم غبیش زاده خرداد ۲۵, ۱۳۹۷ در ۲۰:۱۶ -

    سلام عیدتون مبارک نماز روزتان قبول
    مدیریت محترم سایت آزادگان
    احتراما اینجانب تاریخ ورود به سپاه ۶۶/۰۱/۱۸ سپاه به اشتباه ثبت ۶۶/۱۱/۱۸ ثبت نموده بنده تنها مدرکی که دارم گواهی نامه پایان دوره آموزشی به تارخ ۶۶/۰۱/۱۸ اما بدلیل اینکه گواهی نامه فتوکپی می باشد قبول ندارن تکلیف چیه راهنمایی فرمایید الله اکبر حامنه ای رهبر

  2. جانباز 70 درصد خرداد ۲۰, ۱۳۹۷ در ۰۱:۵۹ -

    باسلام و قبولی طاعات
    در سال ۶۲ جانباز شدم و بعد از ۸ ماه استخدام پست شدم تا سال ۸۱ مانند بقیه در محل کارم مشغول خدمت بودم که به کمیسیون معرفی شدم و از کار افتادگی کلی شدم وزنده ماه بعد حالت اشتغال گردیدم و بعد سی سال در سال ۹۲ بازنشسته شدم چرا میکم ماده ۳۸ به من تعلق نمیگیرد لطفا راهنمایی کنید

  3. محمد فلاح مقدم خرداد ۱۸, ۱۳۹۷ در ۱۱:۲۵ -

    با سلام .جانباز ۲۵% هستم در همه کمیسیونها استان و عالی ماده ۳۸ حضور و حکم دائمی گرفته ام ولی متاسفانه حدود ۲ سال است که از حکم میگذرد ولی هیچ خبری از برقراری حقوق نیست و آیا کسی هست به درد ما رسیدگی کند یا باید شکایت کنیم لطفا راهنمایی کنید.باتشکر

  4. با سلام من ازاده و جانباز ۳۰ درصد هستم به دلیل این که مدارک من در سال ۹۶ کامل نبود گفتند کمیسیون عالی ماده ۳۸ سال بعد تشکیل خواهد شد هنوز تشکیل نشده است چه موقع تشکیل می شود تورو خدا گیری کنید

  5. به نام خداوباسلام
    اینجانب در سال ۹۴ در ماموریت دفاع از حرم در سوریه از ناحیه دوگوش مجروح شده ام ودر دی ماه ۹۵در کمسیون پزشکی که در قرارگاه امام حسین(ع)سپاه تشکیل شد شرکت کردم.باتوجه به وجود مستندات هنوز از نتیجه کمیسون خبرندارم درصورت امکان راهنمایی بفرمائید چگونه میتوانم از بنیاد شهید تهران از نتیجه کمیسیون پزشکی خود مطلع شوم؟

  6. لطفا دولت بودجه را به این ماده ۳۸ برای جانبازان بسیجی سپاه اختصاص ندهد زیرا به بهانه های گوناگون حق بسیجی ها ضایع می شود

  7. با عرض سلام
    جانباز ۲۰ درصد هستم مشاغل آزاد ۳۰ سال حق بیمه پرداختم و بازنشست شدم بعد از این همه سال جانبازی در سال ۹۱ در سپاه تشکیل پرونده دادم ولی فقط در سال ۹۶ چهار ماه ب بنده حقوق دادند و دیگر حقوق قطع شد بفرمائید از کجا بایستی کار خود را پیگیری کنم.
    با تشکر لطفا راهنمایی کنید.

  8. سلام و عرض ادب
    اینجانب در سال ۷۲ با عضویت وظیفه سپاه درپی تفحص پیکر مطهر شهدا بر اثر انفجار مین مجروح و در حال حاظر جانباز ۴۵ درصد می باشم همزمان وظیفه بگیر نیروهای مسلح و حالت اشتعغال بنیاد شدم ولی از بنیاد از بابت حکم مربوطه هیگونه مزایایی دریافت نمیکنم در سال ۹۲ حقوق وظیفه اینجانب به علت حکم حالت اشتغال قطع شده و هرچه پیگیری کردم به نتیجه ای نرسیدم .در ضمن بنیاد طی نامه ای به سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح اعلام داشته که از بابت این حکم هیچگونه مزایای به اینجانب تعلق نگرفته است . در ضمن بنده نیروی رسمی سازمان دولتی هسم . در سازمان دولتی که اینجانب مشغول هستم نیروهای جانباز ارتشی و انتظامی با عضویت رسمی شاغل هستند و حقوق وظیفه نیز از نیروهای مسلح دریافت میدارند . راهنمایی بفرمائید که ایا امکان طرح دعوی در دیوان وجود دارد و اگر دارد مدارک مورد نیاز ( قوانین )را از کجا تهیه کنم . ممنون

  9. مجتبی امیدی تلیکان اردیبهشت ۲۰, ۱۳۹۷ در ۲۳:۳۹ -

    با عرض سلام و خسته نباشید اینجانب مجتبی امیدی تلیکان از شهرستان استانه اشرفیه استان گیلان در تاریخ ۱۳۹۴/۲/۱۹اعزام به خدمت شدم.
    از لشکر عملیاتی ۱۶سپاه قدس گیلان برای ماموریت اعزام به کردستان منطقه سردشت یا دشت وزینه شدم.
    اینجانب در تاریخ ۱۳۹۴/۱۲/۱۰درحین گشت زنی برای دفاع از مرزهای غرب کشور به منظور مقابله با گروهک پژاک درحال ماموریت بودم که روی مین رفتم ،پای چپم را از دست دادم و پای راست هم از کار افتاده شد . بعد از ان به بیمارستان ارومیه منتقل شدم و بعد از یک هفته در نبود امکانات کافی برای درمانم به بیمارستان بقیه الله تهران منتقل شدم وبعد از چند روز به کما رفتم ،حدود ۴۵روز کما بودم بعد از به هوش امدن به ای سی یو منتقل شدم و ۴ ماه در ای سی یو بستری بودم و بعد یک هفته دربخش بستری و سپس به خانه منتقل شدم که باز هم حالم بد شد و به بیمارستان ولی عصر منتقل شدم و ۲۰روز برای درمان در بیمارستان رشت بستری بودم سپس به خانه امدم .
    دوره درمانم در بیمارستان ۶ماه طول کشید که در این مدت برادر بزرگم همراه من در بیمارستان بود.
    بعد از ان در خانه ۱۰ ماه بادستگاه در خانه مراقبت شدم و در حال حاضر مادرم از من پرستاری میکند .
    از شما عاجزانه خواهشمندم کار وپرونده بنده را رسیدگی کنید از تاریخ ۱۳۸۴/۱۲/۱۰تا این تاریخ۱۳۹۷/۲/۲۰پرونده جانبازی ام هنوز انجام نشده و هیچ حمایت مالی هم نشدم.
    هزینه درمانم زیاد است و می خواهم پورتزپای چپم را عوض کنم و خانواده ام توان مالی پرداخت هزینه های درمانم را ندارند.
    باتشکر مجتبی امیدی
    ۱۳۹۷/۲/۲۰
    لطفا هرچه سریع تر جواب بنده را بدهید.

  10. امشب این قطار مرگ است که به حرکت درآمده تاپدری باقلبی سوزناک درداغ تنهافرزندش که خداوندبعداز۱۳سال به اوعطاکرده بودازاوبگیردوای اگر میدانستم روزگاری برای این مرزبوم چه فداکاریها کرده روزی میرسد قطارمرگ درمورخه سال۲۰.۲.۱۳۸۴من وتنهافرزندم که روی دستهای من شهید میشود چون ازمواد شمیایی که دربدن من به عنوان پدر به اونیز سرایت کرده بود وگلم رادرایستگاه اردستان ازمن گرفت ولعنت خداوند بر آن رعیس آن قطاری که درآن حال بلیط راازمن گرفته ومن رابافرزند پرپرشده ام درآن ایستگاه تنهاگذاشته وبه راه مرگبارش ادامه میدهد اوف بران راننده قطاروهمکارانش باشد که سرپل صراط جلوی اووکسانی که درمرگ فرزند دلبندم شریک بودندجلوی انهاراخواهم گرفت من الله توفیق

  11. سلام جانبازشیمیای ۳۱درصد نیروهای مسلح هستم به بنیاد معرفی شدم کمیسیون بدوی نوبه کمیسیون عالی معرفی کرد روزکمیسیون دکتربرام سی تی اسکن نوشت بعداز مدتی مراجعه کردم نامه دادن ومنومنفی اعلام کردن الان سه سال میگذره لطفا منو راهنمایی کنید

  12. سلام موقعیکه هیچ امتیازی جانبازان نیروهای مسلح ندارن چرا درصد میدن چرا فررندان جانباز نیروهای مسلح نمیتوانن ازقانون کسرخدمت استفاده کنن چرا اینقد ظلم درحق جانبازان نیروهای مسلح میکنن خواهشن به گوش مسئولین برسانید

  13. باسلام واحترام. اینجانب حمید خرم نیا کاردان بهداشت حرفه ای دردانشگاه علوم پزشکی وخدمات بهداشتی تبربز مشعول کارهستم.باتوجه به بخشنامه ارسالی ومصوبات موجود مبنی استفاده ازامتیاز یک مقطع تحصیلی بالاتر برای رزمندگان که سه چهارم خدمت وظیفه در جبهه از ششماه وبیشتر باشد میتوانند از امتیاز فوق بهره مند شوند.متاسفانه دانشگاه مذکور و وزارت بهداشت ودرمان دراجرای قانون مورد نظر کوتاهی واز اعمال آن استنکاف میکند.خواهشمند است مشکل اینجانب را پیگیری ولطفا مرا راهنمایی فرمایید….باتجدید احترام:خرم نیا شماره تماس ۰۹۱۴۴۱۴۸۲۷۵

  14. باسلام به کارکنان خدوم ازادگان ودیگر ایثار گران ایا وراث ازادگان از مالیات تقسیم ارث باقی مانه معاف هستند

  15. محمدقلی فروغی مشهدی اردیبهشت ۱۱, ۱۳۹۷ در ۰۰:۵۸ -

    سلام خاهشمندم اینجانب جانبازشیمیایی وموج وترکش درعملیات وافجر۸فاوبوده ام بعلت ناتوانی ووروستایی بودنم اطلاعاتی ازپیگیری جانبازیم نداشتم تااینکه درسال ۸۶باکمک خانواده ام به بنیاداستان فارس مراجعه کردم متاسفانه فقط ۱۵/درصد شیمیایی را بهمان داده اندولی موج وترکش را بعدازگذشت سالها سال کمسیون پزشکی استان ردمیکندماده ۳تاییدنمیکندمینویسدمدارپزشکی هم زمان بنده تاییدازبیمارستان تهران وشهیدبقایی اهواز؛وسپاه ایثارگران ۱۹فجرهم تاییدشده دارم بازهم کمسیون ردش میکندبنده ازکارافتاده دیگس کمرنابینایی چشم وناراحتی اعصاب روان وصعب العلاج هستم بیکاربا۲فرزنددانشجوبایدچکارکنم لطفن من راراهنمایی کنیدشماره تماس۰۹۱۷۱۰۰۳۳۸۵ خداکمکتان کندیاعلی مدد

  16. هاشم غبیش زاده اردیبهشت ۸, ۱۳۹۷ در ۲۰:۱۷ -

    با سلام و درود به مقام معظم رهبری
    و همچنین با سلام و خسته نباشید به مدیریت محترم سایت آزادگان
    اینجانب هاشم غبیش زاده درتاریخ ۹۴/۰۸//۱۸ درکمیسیون پزشکی عالی سپاه
    شرکت نمودم توسط کمیسیون پزشکی عالی
    فقط هردو چشم ناشی ازعوامل شیمیایی مورد تایید قرار گرفتم ولی ازناحیه ریه مردود
    شدم الان حدود ۴ سال است نتیجه نگرفتم
    خواهشمندم راهنمایم کنید مدیریت عزیز و زحمت کش اجرتون با خدا متعال باشد انشا الله

  17. باسلام وعرض ادب…بزرگوار.بنده جانبازبیست درصدترکش وانفجار وحالت اشتغال هستم وطبق گفته بنیاداستانم درمهرسال٩۵ ماده ٣٨ تٵییدشده ام لطفا بفرماییدکی حقوق بنده اضافه میشود؟چون یکسال ونیم ازفضیه گذشته واکنون اول اردیبهشت ٩٧ است

  18. باسلام واحترام
    پدر۸۶ساله ی من ۲سال است که تاییدیه ی ماده۳۸ را گرفته اما هنوز به مرحله ی عمل نرسیده این ماده..از ابتدای سال شروع میشود وعده ها که: ۲ماه دیگر..فلان ماه..اسفندجای خود رابه فروردین میدهد و..این روند مضحک ادامه دارد.پدرم به پرستار نیاز دارد،کفالت دختری بیوه به همراه مادرم هم برعهده ی ایشان است…فیزیوتراپی لازم دارد..اینها راچه کسی پاسخ میدهد؟!اصلا کسی میخواند که پاسخ دهد؟!!!!

  19. هاشم غبیش زاده فروردین ۲۹, ۱۳۹۷ در ۰۶:۵۲ -

    سلام
    مدیرمحترم سایت آزادگان
    احتراما اینجانب تاریخ اعزام به خدمت بنده ۶۶/۰۱/۱۸ بوده محل خدمتم به اشتباه تاریخ ۶۶/۱۱/۱۷ ثبت نموده بنده فقط گواهینامه پایان دوره آموزش نظامی به تاریخ ۶۶/۰۱/۱۸ دراختیاردارم می توانم اعتراض کنم که تاریخ اعزام به خدمتم تغییر کنند

  20. هاشم غبیش زاده فروردین ۱۷, ۱۳۹۷ در ۲۱:۲۳ -

    سلام
    بنده جانبازشیمیایی توسط کمیسیون پزشکی
    سپاه مردود شدم می توانم ماده ۱۶ شکایت کنم ازراهنمایی شما متشکرم

  21. هاشم غبیش زاده فروردین ۱۴, ۱۳۹۷ در ۱۲:۰۳ -

    مدیرمحترم سایت آزادگان خبر ایران
    بنده جانبازشیمیایی درکمیسیون بدوی تایید وبه کمیسیون پزشکی عالی سپاه معرفی شدم درکمیسیون عالی مردود شدم به ایثارگران مراجعه نمودم جهت اعتراض به من گفتند که به کمیسیون پزشکی عالی غیر قابل اعتراض است اعتراض وارد نیست چکار کنم راهنماییم فرمایید

    • مدیر سایت آزادگان ایران خبر فروردین ۱۵, ۱۳۹۷ در ۰۸:۰۳ -

      سلام. بعید میدانم مگر میشود شاید مدارک شما کامل نبوده و یا مدارک شما را به صورت دقیق برسی نکرده اند. درهر صورت اگر کمیسیون مجدد صورت نگیرد که حقوق شما رفع مشکل نخواهد شد.

  22. هاشم غبیش زاده فروردین ۱۱, ۱۳۹۷ در ۱۵:۳۳ -

    بسمه تعالی
    مدیریت محترم سایت آزادگان ایران خبر با سلام و احترام
    احتراما اینجانب هاشم غبیش زاده جانبازشیمیایی درتاریخ ۹۳/۰۱/۲۵ با معرفی دو نفر همرزم ازطرف ایثارگران محترم سپاه استان خوزستان به کمیسیون پزشکی بدوی معرفی و توسط کمیسیون بدوی به پزشکان متخصص مشاور سپاه جهت معاینه پزشکی معرفی وپس از معاینه مصدومیت بنده ناشی از عوامل شیمیایی جنگ اعلام شده مجددا توسط کمیسیون بدوی به پزشکان مشاور بیمارستان بقیه الله الاعظم استان تهران معرفی و پس از معاینه پزشکی ناشی ازعوامل شیمیایی اعلام گردید ضمنا کپی مدارک پزشکی دراختیار دارم وبعد توسط کمیسیون بدوی درتاریخ ۹۴/۰۸/۱۸ به کمیسیون پزشکی عالی معرفی شدم که متاسفانه مصدومیت شیمیایی بنده بعد از بیست روز توسط ایثارگران محترم مردود اعلام شده باتوجه به اینکه پس ازگذشت ۲ ماه ازتاریخ کمیسیون عالی سایت
    جانبازشیمیایی بنام اینجانب تعریف شده به ایثارگران محترم جهت پیگیری سایت مراجعه نمودم که که اظهارمیدارند سایت قابل قبول نمی باشد و حق اعتراض را دارید خواهشمندم ارائه طریق فرمائید اجرکم عند الله

    • مدیر سایت آزادگان ایران خبر فروردین ۱۴, ۱۳۹۷ در ۰۹:۱۳ -

      سلام. سایتها و امثال ان هیچگونه مدرک رسمی نیست حتی سایت ازادگان ایران. شما اعتراض کنید تا مجدد کمیسیون برسی کند.

  23. هاشم غبیش زاده اسفند ۲۹, ۱۳۹۶ در ۱۰:۲۹ -

    با سلام و احترام
    اینجانب جانبازشیمیایی با تایید دو نفر پاسدار رسمی همرزم به کمیسیون پزشکی بدوی سپاه معرفی شدم بدستور این کمیسیون به پزشکان مشاورمتخصص ریه و چشم جهت معاینه معرفی و پس از معاینه ناشی از عوامل شیمیایی جنگ مورد تایید قرارگرفتم و برگ های پزشکی مشاوران محترم دراختیاردارم و مجدد به کمیسیون بدوی معرفی شدم که بدستور کمیسیون بدوی به کمیسیون مشترک (عالی ) سپاه معرفی شدم متاسفانه توسط کمیسیون عالی مردود اعلام شده خواهشمندم ارایه طریق فرمایید
    اجرکم عندالله

    • مدیر سایت آزادگان ایران خبر فروردین ۷, ۱۳۹۷ در ۱۰:۱۸ -

      سلام. عیدتان مبارک .. این موضوع چه سالی بوده اگر سالهای قبل است اکنون اقدام مجدد بفرمایید.

  24. سلام.من جانباز ۵۰درصد بسیجی هستم ماده ۳۸اسفند سال ۹۴اجرا شده به سه مرحله اول همون اسفند ۹۴و دوم تیر ماه ۹۵و سوم که در حکم نوشته بود در تیر ماه ۹۶ ولی دفعه سوم اجرا نشده نه سپاه حکم واقعی رو بهم نشون میده و بنیاد هم میگه اصلا سپاه به بنیاد هیچی نمیدی .چراسرکار می زارن
    مگه آقای نوروزی سال ۹۵نگفت بسیجیان جانباز بدن از سپاه حکم بگیرن در سال ۹۶ طبق آماری که از هم ردهام دارم هر ماه حدود ۴۰۰هزار کمتر دادن آیا امید هست سال ۹۷درست بشه

    • مدیر سایت آزادگان ایران خبر اسفند ۲۳, ۱۳۹۶ در ۰۷:۵۲ -

      سلام. خیر ان مبلغی که میفرمایید حقوق معسرین است ماده ۳۸ حدود یک میلیون هشتصد هزار میباشد

  25. سلام بر برادر عزیز مدیریت محترم سایت ازادگان ایران ضمن تشکر از زحمات حضرتعالی ایا تبصره ماده ۳۸ شامل جانبازان بسیجی بالای ۳۰ درصد که پس از حالت اشتغال در اداره خو د بازنشسته شده اند میشود یانه توضیح اینکه از بنیاد یا سپاه هیچ حقوقی دریافت نکرده ایم باتشکر

    • مدیر سایت آزادگان ایران خبر اسفند ۱۷, ۱۳۹۶ در ۰۹:۵۶ -

      سلام. ایت تبصره مربوط به بسیجیان است ولی باید حالت استغال خود را حذف کنید یا صبر کنید تا تمام انهای که حالت اشتغال ذنیستند تمام شود و در مرحله بعد .

  26. نوش داروبعدازمرگ سهراب هیچ فایده ای ندارد ومسولین امربترسیدازروزی که تمامی این جانبازان وایثارگران عزیزدرصحرای محشرجلوتان را بگیرند ولی دستتان به جایی بندنباشد که چراحق وناحق کردیدخواهش میکنم هرچه زودترپیگیری کنید ودل این عزیزان رابدست بیاورید

    • مدیر سایت آزادگان ایران خبر اسفند ۱۵, ۱۳۹۶ در ۰۸:۳۲ -

      سلام. جانا سخن از زبان ما میگویید. سالهاست این موضوع را به ایثارگران مطرح و پیگیر هستیم. جشم

  27. باسلام خدمت شما مسولین محترم
    اینجانب جانباز٣۵درصد هستم وشاغل کار دولتی هستیم وحالت اشتغال نیستیم ایا میتوانیم از ماده ٣٨ استفاده کنیم البته دارای ٢۴ ماه جبهه هم هستیم لطفا ترضیح بفرمایید باتشکر

  28. سلام شامل کدوم دسته از جانبازان میشود این حقوق ومزایا که طبق ماده ٣٨ اعلام شده
    البته همه ایثارگران واقعا نیازمندن قانون باید تبیض نشود لطفا اعلام فرمایید

    • مدیر سایت آزادگان ایران خبر اسفند ۱۳, ۱۳۹۶ در ۱۲:۱۵ -

      سلام. همه جانبازان البته طبق نظر کمیسیون پزشکی و به نوبت درصد جانبازی . که فعلا بالای ۳۰درصد درحال برسی است

  29. جانباز بسیجی ۴۰درصد اسفند ۵, ۱۳۹۶ در ۱۸:۱۷ -

    سلام بربرادر عزیز مدیریت محترم سایت ازادگان وجانبازان بنده جانباز ۴۰ درصد بسیجی غیر ازاده هستم ۳۶ سال است ازبنیاد یاسپاه حقوقی دریافت نکرده ام بعد از جانبازی استخدام یک سازمان دولتی شدم دوسال اخر خدمتم را بدلیل مشکلات جسمی حالت اشتغال اداره ام شدم وفقط از اداره ام حقوقم را دریافت کردم وچند سالی است بازنشسته شده ام آیا ماده ۳۸ شامل بنده میشود اگر میشود به کجا مراجعه کنم باتشکر فراوان از شما عزیز گرامی

    • مدیر سایت آزادگان ایران خبر اسفند ۷, ۱۳۹۶ در ۰۹:۱۹ -

      سلام. باید این نظر را کمیسیون سپاه به شما بدهد که شامل حالتان میشود یا خیر . اما در بدو امر شما جزء کسانی هستید که باید به کمیسیون بروید

  30. جانباز بسیجی ۴۰درصد اسفند ۵, ۱۳۹۶ در ۱۸:۱۲ -

    سلام بربرادر عزیز مدیریت محترم سایت ازادگان وجانبازان بنده جانباز ۴۰ درصد بسیجی غیر ازاده هستم ۳۶ سال است ازبنیاد یاسپاه حقوقی دریافت نکرده ام بعد از جانبازی استخدام یک سازمان دولتی شدم دوسال اخر خدمتم را بدلیل مشکلات جسمی حالت اشتغال اداره ام شدم وفقط از اداره ام حقوقم را دریافت کردم وچند سالی است بازنشسته شده ام آیا ماده ۳۸ شامل بنده میشود اگر میشود به کجا مراجعه کنم باتشکر فراوان از شما عزیز گرامی

    • مدیر سایت آزادگان ایران خبر اسفند ۷, ۱۳۹۶ در ۱۰:۵۲ -

      سلام. حقوق ماده ۳۸ هیچ ربطی به حقوق شاغلی ندارد اما چون حالت اشتغال شده اید فعلا پرداخت برای شما مقدور نیست . اما میتوانید در سپاه تشکیل پرونده دهید تا به موقع کارشما عملیاتی شود و با نظر کمیسیون پزشکی شما هم از این قوانین بهرمند شوید

  31. سلام،
    پیرو نامه قبل که پرسیده بودید که نتیجه کمسیون سپاه چیست ؟ در سیستم بنیاد نوشته شده که مجروحیت غیر جبهه ای وبرای همین پرونده اینجانب از سپاه صاحب الزمان اصفهان به بنیاد شهید مرجوع شده است. ونامه ای که بنیاد به بنده داده نوشته که چون سرباز سپاه بوده اید مشمول ماده ۳۸ نمی گردید که این خود ضدونقیض است.
    شمارا به خدا کمک کنید…تا کی تبعیض؟؟

    • مدیر سایت آزادگان ایران خبر بهمن ۲۷, ۱۳۹۶ در ۱۲:۱۰ -

      سلام. هنوز مجروهیتهای جنگی جذب نشده اند تا بعد برای مجروحین هین ماموریت پیگیری شود

  32. محمدابراهیم مرادی بهمن ۲۵, ۱۳۹۶ در ۲۱:۵۴ -

    به نام خدا بنده ازرزمندگان هشت سال دفاع مقدس هستم که درسالهای پایانی جنگ وقتی که رژیم صدام بمب باران شیمیای می کرد درقسمت پدافند شیمیایی خدمت می کردم درآن زمان بمب باران به فکرنجات مصدومین بودیم غافل ازاینکه خودم هم آلوده به عوامل شیمیایی شده ام بدون اینکه پرونده بیمارستان وبستری داشته باشم پس ازجنگ بیماری ریوی وپوستی چشمی نتیجه تماس باعوامل شیمیایی دچارشده ام وپس ازمراجعه به پزشکان مختلف باتوجه به ابلاغیه شماره ۷۶۹/۴۱/م مورخه ۲۷/۸/۷۸ چون داوطلب بسیجی بودم به من اعلام نشده که درآن زمان برای پی گیری ودرمان مراجعه کنم تااینکه براثرآثار ناشی مصدومیت درسال ۹۲ نامه ای از معاونت سازمان بسیج مرکز اجراییات متمرکز به عنوان مجوز تعیین سطح سلامت اینجانب صادر شد ومرا تحت درمان وکمیسیون بدوی استان کردستان معرفی شدم وپس از رای کمیسیون اولیه مرا به کمیسیون عالی مستقر دربیمارستان بقیه اله(عج) معرفی شدم وپس از چهارسال رای به مصدومیت دراثر گازها عوامل شیمیایی دادند ونتیجه رابه بنیاد امورایثارگران شهرستان بیجار دادم ولی هنوز نتیجه ای نگرفته ام خواهشمندست دراین مورد پی گیری شود

    • مدیر سایت آزادگان ایران خبر بهمن ۲۷, ۱۳۹۶ در ۱۹:۱۵ -

      سلام. بله قانون هست که با احراز یگان اعزام کننده بنیاد باید با تشکیل پرونده ۵درصد قبل از هر کمیسیونی مد نظر قرار دهد وبعد هم با ارجاع به کمیسیون بنیاد درصد واقعی را مشخص کند ولی با کمال تاسف بنیاد تمکین نمیکند. باید دوستان دست به دست هم داده تا این مشکل رفع گردد.

  33. جانباز بسیجی ۴۰درصد بهمن ۲۵, ۱۳۹۶ در ۰۰:۰۶ -

    سلام برادر عزیز مدیر محترم سایت ازادگان ازتاریخ ۱۸ بهمن بنده منتظر پاسخ شما هستم باتشکر

    • مدیر سایت آزادگان ایران خبر بهمن ۲۹, ۱۳۹۶ در ۰۷:۳۲ -

      سلام. ضمن پوزش من مریض بودم و دو روز است که جوابها را دارم میدهم اگر جواب شما نرسیده ضمن بخشش از شما مجددا سوال کنید در خدمت هستم

  34. کاظم شاه محمدی جانباز هفتاد درصدازمراغ بهمن ۲۴, ۱۳۹۶ در ۱۸:۲۶ -

    بسمه تعالی
    باسلام. وعرض خسته نباشید به خدمت مدیریت محترم .اینجانب درسال ۶۱ به سن ۱۷سالگی بارسوم نیز بودبه صورت بسیجی از سپاه پاسداران مراغه آذربایجانشرقی درمنطقه غرب کشور سومار درعملیات مسلم ابن عقیل بااثابت گلوله ازناحیه ستون فقرات که درحاضر ۳۵ است به صورت یک مرده متحرک درمرگ تدریجی زندگی میکنم خودنیز۵ سر عائله میباشم به علت مشکلات خانواده گی پیش آمد الان از منزل استجاری
    زندگی میکنم این آقا مسئول چرا پاداش خدمت مارا پرداخت نمیکنند ۵سال هم از وقت قانونی اش میگذرد چرا این دست اون میکنند حق مردم را بدهند ببینیم که خاکی برسرمان خواهیم ریخت .باتشکر از مسئول محترم سایت…..

    • مدیر سایت آزادگان ایران خبر بهمن ۲۷, ۱۳۹۶ در ۱۲:۵۹ -

      سلام.باید پیگیری مجدانه داشته باشید شاید دردشان بیاید و رفع مشکل کنند

  35. ابوالقاسم ملک حسینی بهمن ۲۱, ۱۳۹۶ در ۰۸:۱۵ -

    سلام خسته نباشید بنده جانباز ۲۸درصد بسیجی دفاع مقدسم کمسیون بدوی ماده ۳۸ رفتم ومورد تایید قرار گرفت .فرستادن سپاه برای تایید نهایی .ولی گفتن نامه امده که ماده ۳۸ شامل جانبازان ۲۸درصد نمیشود .درصورتی که دربخشنامه متذکر شده شامل جانبازان ۲۵درصد به بالا میشود .

    • مدیر سایت آزادگان ایران خبر بهمن ۲۸, ۱۳۹۶ در ۰۷:۰۴ -

      سلام. بله ولی فکر میکنم چون مراجعه کمنده ریاد است درصد را ۳۰قرتر داده اند

  36. جانباز بسیجی ۴۰درصد بهمن ۱۸, ۱۳۹۶ در ۲۲:۲۷ -

    سلام بربرادر عزیز ومحترم مدیرسایت ازادگان بنده ۳۶ سال است جانباز قطع عضوم ریالی ازاین بابت ازبنیاد یاسپاه دریافت نکرده ام برای ماده ۳۸ به کجا باید مراجعه کنم اصلا نیازی به مراجعه هست یا سپاه خودش اعمال میکند بنده بازنشسته یک اداره دولتی ام وقبل از اسخدام بسیجی وجانباز شدم درتهران به کجا باید مراجعه کنم با تشکر از جنابعالی

  37. آقای دوستان آیا این انصاف است که ایثارگرسپاه ازمزایا وحقوق بهره بگیرد ومتاسفانه ایثارگر ارتشی مادرش شرقی وپدرش غربی شده هیچ نمیگیرد

    • مدیر سایت آزادگان ایران خبر بهمن ۱۷, ۱۳۹۶ در ۰۹:۰۳ -

      سلام. ایثارگران ارتش از سال ۷۶ تاکنون حقوق ماده ۱۵۱ قانون استخدامی ارتش که همان ماده ۱۹۰قانون استخدامی سپاه ویاماده ۳۸ قانون جامع خدمت رسانی به ایثارگران است دریافت میکنند و از سال ۹۵ سپاه شروع به تشکیل پرونده و ماهیانه ۱۸۰ تا۲۸۰ نفر را تحت پوشش قرار میدهد طبق امار ساتا ارتش ۶۴هزار نفر را در این ماده قانونی قرار داده و سپاه تاکنون ۳۸۵۰نفر پس باید در گفتارمان کمی دقت کنیم

  38. سلام جانبازان که در جهبه مجروح نشدن از افزایش حقوق ماده۳۸چرا نمتوانند استفاده کنند ایا این عدالت است این هم تبعض در مورد جانبازان است چشم دلمان روشن کسی هم جواب کو نیست

    • مدیر سایت آزادگان ایران خبر بهمن ۲۷, ۱۳۹۶ در ۲۱:۰۹ -

      سلام. هنوز این قانون کامل عملیاتی نشده است و لذا فعلا رزمندگان دفاع مقدس در اولویت هستند

  39. سلام اینجانب شرکت کشت و صنعت دامپروری مغان بازنشسته شدم بخشنامه وزیران محترم سرایتان اعلام کردند بیمه سازمان تامین اجتماعی از بابت بخشنامه جانبازان نمی تواند هفت درصد را از حقوقشان کم کند اداره تامین اجتماعی چند دفعه مراجعه کردم هیچکس جواب نمی دهد خواهشمندم بررسی فرمائید خدا نگهدارتان باشد انشاالله.

  40. هاشم غبیش زاده بهمن ۴, ۱۳۹۶ در ۱۷:۳۶ -

    با سلام به مدیر سایت
    اینجانب هاشم غبیش زاده بعلت مصدومیت شیمیایی توسط کمیسیون عالی فقط ازناحیه هردوچشم و پوست
    ناشی از عوامل شیمیایی تایید شدم آیا می توانم مجدد کمیسیون شرکت کنم آیا ماده ۳۸ شامل حال بنده می شود

    • مدیر سایت آزادگان ایران خبر بهمن ۱۴, ۱۳۹۶ در ۱۲:۱۵ -

      سلام. کمیسیون میتوانید با درخواست تکرار شود . اما ایا جزءماده ۳۸ قرار میگیرید یا خیر به عهده و نظر کمیسیون است

  41. سلام خسته نباشید من در رزمایش سپاه در منتطقه از ناحیه انگشت مجروح شدم و سپاه طبق ایین نامه اصل ۱۳۴ منو به عنوان جانباز شناخت ولی ایثارگران از قبولی پرونده ی من خوداری می کنه لطفا اگه شما راه حلی دارین به من بگین

    • مدیر سایت آزادگان ایران خبر بهمن ۱۰, ۱۳۹۶ در ۱۲:۱۵ -

      سلام. سپاه از طریق ایثارگران برای افراد تشکیل پرونده میدهد و به کمیسیون معرفی میکند چگونه نظر کمیسیون را قبول ندارد. باید پیگیری کنید ودلیل ان را جویا شوید

  42. سلام خداقوت من مدت زیادی هست که پرونده ماده ۳۸ تشکیل دادم وچندبارهم خدمت آقای کاظمی رفتم ولی ثبت سامانه شده ولی درحقوق ما اعمال نشده هنوزشمارا به هرکسی که میپرستید کاری کنیدکه انشاالله باحقوق بهمن ما اعمال بشود خداخیرتون بده

    • مدیر سایت آزادگان ایران خبر بهمن ۷, ۱۳۹۶ در ۱۱:۵۹ -

      سلام. باید ضمن ارامش خود پیگیر باشید چون تعداد زیادی در نوبت هستند

  43. هاشم غبیش زاده بهمن ۳, ۱۳۹۶ در ۱۴:۱۳ -

    با سلام و درود به مقام معظم رهبری
    با سلام به شم و حمت کشان این طرح
    احتراما اینجانب هاشم غبیش زاده فرزند سبهانسرباز وظیف درجزیره مجنون دچارشیمیایی شدم درتاریخ ۹۴/۰۸/۱۸ درکمیسیون پزشکی عالی سپاه شرکت کردم که پس از گذاشت ۲ماه از تاریخ کمیسیون برای اینجانب بعنوان سایت جانبازشیمیایی تعریف و در سرچ گوگل اینترنت منتشر شده به ایثارگران و بنیاد جانبازان جهت پیگیری این سایت اظهار بی اطلاعی می کنند آیا خواستم جویا بشوم جانبازی اینجانب احراز شده درصد گرفتم مردود شدم خواهشمندم ارائه طریق فرمائید اجرکم عند الله

    • مدیر سایت آزادگان ایران خبر بهمن ۴, ۱۳۹۶ در ۱۲:۱۲ -

      سلام. به ایثارگران سپاه بروید واصل نظر کمیسیون را اخذ کنید تا نظر کمیسیون را کامل مطلع شوید.

  44. سلام علیکم اگر ایثارگران زاهدان جواب میداد مزاحم شما نمیشدم از خدا بترسید حالا یک ماه مانده تا دو سال از کمیسیون پزشکی من بگذرد ولی هنوز نتیجه اش را به من اعلام نکردند و هر موقع مراجعه به ایثارگران زاهدان میکنم میگن هنوز نتیجه کمیسیون عالی به ما اعلام نشده

    • مدیر سایت آزادگان ایران خبر بهمن ۲, ۱۳۹۶ در ۱۱:۲۸ -

      سلام. در استنها حد اکثر دو ماه طول میکشد مشکل جای دیگری است.به فرمانده مافوق مراجعه و نتیجه بخواهید

  45. رضا نصر اصفهانی دی ۲۷, ۱۳۹۶ در ۱۰:۰۹ -

    سلام…
    فقط دعا میکنم…
    الهی همه مسئولین مثل من بشوند…!!!
    جانباز ۵۰درصد

  46. رضا نصر اصفهانی دی ۲۶, ۱۳۹۶ در ۲۳:۱۹ -

    سلام، جانباز ۵۰درصد هستم ، پرونده اینجانب از سپاه صاحب الزمان اصفهان به بنیاد شهید مرجوع شده است وبنده را مشمول ماده ۳۸ قرار ندادند . چرا؟؟؟؟بنده سرباز واحد اطلاعات وتخریب لشکر ۱۴ امام حسین بوده ام.

    • مدیر سایت آزادگان ایران خبر بهمن ۲, ۱۳۹۶ در ۰۹:۴۸ -

      سلام. اگر نتیجه کمیسیون پزشکی سپاه را برسی کنید شاید دلیل ان را بیابید چون نمیدانم چه نظری را اعلام کرده اند.درضمن میتوانید مجدد اعتراض کنید و با مدارک کاملتری به کمیسیون بروید

  47. معلول خدمتی دی ۱۹, ۱۳۹۶ در ۰۱:۴۴ -

    سلام.کسی که برابر ماده۱۲۱بند ج سپاه معلول حین خدمت و طبقه ۵سطح سلامت شناخته میشه مشمول ماده۳۸میشه؟

    • مدیر سایت آزادگان ایران خبر دی ۳۰, ۱۳۹۶ در ۰۸:۴۰ -

      سلام.اگر کمیسیون بدوی تشخیص داد و به کمیسیون عالی ارجا داد بله

  48. سلام بنده جانباز ۵۰ درصد هستم در شب اخر اموزش از ناحیه سر تیرخوردم و بعد از چند روز بستری شدن دوباره به منطقه اعزام شدم و چندماه تو منطقه موندم اما به من ماده ۳۸ تعلق نمیگیره و میگن در اموزش مجروح شدی . میشه راهنماییم کنید

    • مدیر سایت آزادگان ایران خبر دی ۲۶, ۱۳۹۶ در ۱۲:۱۶ -

      سلام. از انها بخواهید بر مبنای چه قسمتی از قانون این مطلب را میفرمایند تا ما هم بدانیم. و دوستان را راهنمای کنیم

  49. علی محمد رسام دی ۲, ۱۳۹۶ در ۲۱:۳۸ -

    سلام خدا قوت برادر،،، من نیروی سپاه بودم در سال ۶۶ درناحیه جمجمه سرم وگوش، ودست چپ، و موج گرفتگی شدید. مجروح گردیدم سالها هم نرفتم پیگیری تا سال ۸۴ با فشار درد و رنج زیاد رفتم بنیاد برام۱۵درصد زدن بخدا باوجود ترکش داخل جمجمه سرم و گوش درد شب خواب ندارم، چون وظیفه خود میدانستم ومیدانم حرفی نیست، حالا با سن بالا دیگه توان امرار معاش خانواده را ندارم، لطف بفرمائید در باره ماده ۳۸اینجانب را یاری کنید، باور بفرمائید با در دست داشتن صورت سانحه ومدارک پزشکی شرم دارم که به بنیاد مراجعه کنم،میگم شاید حق من نباشد، راهنمایی بفرمائید

  50. علی محمد رسام دی ۲, ۱۳۹۶ در ۲۱:۳۴ -

    سلام خدا قوت، برادر من نیروی سپاه بودم که درناحیه جمجمه سرم وگوش، ودست چپ، و موج گرفتگی شدید. مجروح گردیدم سالها هم نرفتم پیگیری تا سال ۸۴ با فشار درد و رنج زیاد رفتم بنیاد برام۱۵درصد زدن بخدا باوجود ترکش داخل جمجمه سرم و گوش درد شب خواب ندارم، چون وظیفه خود میدانستم ومیدانم حرفی نیست، حالا با سن بالا دیگه توان امرار معاش خانواده را ندارم، لطف بفرمائید در باره ماده ۳۸اینجانب را یاری کنید، باور بفرمائید با در دست داشتن صورت سانحه ومدارک پزشکی شرم دارم که به بنیاد مراجعه کنم،میگم شاید حق من نباشد، راهنمایی بفرمائید

    • مدیر سایت آزادگان ایران خبر دی ۷, ۱۳۹۶ در ۰۸:۳۱ -

      سلام. اگر پاسداری ماده ۳۸ به شما تعلق نمیگیرد. اما اگر بسیجی یا سرباز سپاه هستید چرا

  51. الله بخش شهنوازی دی ۱, ۱۳۹۶ در ۰۰:۴۷ -

    سلام علیکم بنده بسیجی الله بخش شهنوازی هستم که درتاریخ ۱۳۸۵ همراه برادر بزرگم که فرمانده پایگاه بسیج بود توسط گروهک ضد انقلاب شناسایی شدیم که مورد حمله بی رحمانه گروهک گرفتیم که برادر بزرگم فرمانده پایگاه و نور چشم خانواده ما بود به شهادت رسید وبنده به شدت زخمی شدم شهادت برادرم تایید شد و پرونده جانباز ی من در شورای تامین استان تایید شد و در کمیسیون پزشکی بنیاد در تاریخ ۱۳۹۵/۰۹/۰۴ شرکت کردم و تا به امروز هنوز نتیجه کمیسیون پزشکی بنده اعلام نشده و هر موقع به بنیاد شهید زاهدان برای نتیجه کمیسیون مراجعه میکنم میگن برای کمیسیون عالی پزشکی به تهران فرستاده شده و هنوز جواب اعلام نشده از شما مسئولین عاجزانه تقاضا دارم که یک نیم سال از کمیسیون پزشکی من گذشته جواب من را بدهید خواهش میکنم

    • مدیر سایت آزادگان ایران خبر دی ۶, ۱۳۹۶ در ۱۱:۱۶ -

      سلام. بعد از کمیسیون پرونده ها میرود تهران طول میکشد باید کمی صبر کنید

      • الله بخش شخنوازب دی ۱۰, ۱۳۹۶ در ۲۲:۱۳ -

        سلام ببخشید تا که حالا یک ماه مانده تا دوسال از کمیسیون پزشکی من بگذرد

        • مدیر سایت آزادگان ایران خبر دی ۱۹, ۱۳۹۶ در ۱۱:۲۱ -

          سلام . در خیلی از استانها از تاریخ کمیسیون تا دریافت حقوق ماده ۱۹۰ که اکنون به نام ماده ۳۸ لحاظ شده را ظرف ۴ ماه بعد دریافت میکنند. از ایثارگران استان خود پیگیر شوید

  52. علی محمد رسام آذر ۲۷, ۱۳۹۶ در ۰۱:۲۲ -

    سلام خدا قوت، جریان این ماده ۳۸چیه آیا به من اطلاع رسانی می فرمایید؟ سپاس ازشمابزرگوار

    • مدیر سایت آزادگان ایران خبر دی ۳, ۱۳۹۶ در ۰۸:۳۷ -

      سلام. این ماده قانونی و دیگر مواد ان در قانون جامع خدمت رسانی به ایثارگران در سایت قرار دارد مطالعه بفرمایید .

  53. سلام
    بنده در سن ۱۵ سالگی دردفاع مقدس ازناحیه سر گلوله خوردم و هنوزم گلوله کلاش درسرم موجوده بخاطر شدت مجروحیت نزاشتن تو جبهه بمونم
    حالا چرا باید ماده ۳۸ برای من لحاظ نشه
    جانباز ۵۰ درصد

    • مدیر سایت آزادگان ایران خبر دی ۲, ۱۳۹۶ در ۱۱:۰۳ -

      سلام.باید از طریق محل اعزام پیگری کنید البته چون مراجعه کننده زیاد است اولویت بندی کرده اند و جای نگرانی نیست

    • سلام
      بنده میخواستم بدونم من بسیجی رفتم ۲ ماه تو جبهه موندم مجروح شدم حالا برای من ماده ۳۸ تعلق نمیگیره

      • مدیر سایت آزادگان ایران خبر دی ۷, ۱۳۹۶ در ۰۸:۲۹ -

        سلام. اگر درصد جانبازی داشته باشید با حق اولویت بله

  54. علی محمد رسام آذر ۲۵, ۱۳۹۶ در ۲۱:۴۱ -

    سلام، اینجانب سرباز سپاه بودم سال ۶۶بر اثر ترکش ازناحیه جمجمه سر، ودست چپ، و موج گرفتگی شدید دچار شدم، اینجانب از آنجا که حق خودم نمی‌دانستم با در دست داشتن تمام مدارک پیگیری نکردم،تاسال ۸۴که با وجود ترکش داخل جمجمه ام و فشار موج انفجار از ناحیه گوش چپم ناچار به پیگری شدم، که با در دست داشتن صورت سانحه ومدارک پزشکی تنها ۱۵درصد برام در نظر گرفتن، آیا واقعاًً این است حق واقعی من،حالا با وجود ۴فرزند و بیکار به تهران مهاجرت کردم که واقعاً شرمنده خانواده شدم، زیاد جایی را هم بلد نیستم نمیدونم چکارباید کنم، لطفاً برادر ارجمند مرا نسبت به ماده قانون ها راهنمایی بفرمائید، با سپاس فراوان

    • مدیر سایت آزادگان ایران خبر آذر ۲۶, ۱۳۹۶ در ۰۹:۰۲ -

      سلام. اگر فکر میکنید که حقوق شما پایمال شده حق شماست که به بنیاد اعتراض کنید و مجدد کمیسیون پزشکی برای شما درصد تایین کند البته باید توجه کنید که قبل از تشکیل کمیسیون تمام مشکلات خود را به بنیاد اعلام بفرمایید تا با مراجعه به دکتر معین بنیاد نظر دکتر اخذ که این اظهار نظر بسیاردر درصد کمیسیون اثر مثبت دارد

  55. این ماده ۳۸ را فرمودند برای جانبازان ۲۵ درصد هم است الان که پرونده تشکیل داده ایم و کلی خرج مخارج روی دست ماگذاشته اند حالا می گویند ۳۰ درصد به بالا است اگر حق حقوقی می خواهید بدهید ما که رفتیم قبرستون می خواهید بدهید انصاف کجاست

    • مدیر سایت آزادگان ایران خبر آذر ۲۳, ۱۳۹۶ در ۰۹:۴۶ -

      سلام. ماده ۳۸ درصد مشخص نکرده ولی جون مراجعه کننده زیاد است تهران الویت بندی کرده صبور باش و پیگیر

      • بله تهران شما کل ایران محسوب میشه،خوب شد اینم شنیدیم – بعد از این مشکلی هم امد شما پاتختیها را در صف اول خواهیم دید…

  56. حسین آخوندزاده آذر ۱۴, ۱۳۹۶ در ۲۳:۴۸ -

    سلام جانباز ۴۵درصد دایم بسیجی سال ۶۵ هستم از دوطرف کلستومی بوده ام بدنم کمر وشکم هردوپا بیش سی ترکش دارد پرونده موج انفجار وشیمیایی دارم که از این بابت درصدی ندارم البته اشتباه این بود اورژانس جبهه مدرکی نگرفتم بعد از حادثه ترخیص شدیم بخاطر عوارض آن شخصا دکتر معالجه میکردم حالا کمیسون ادعایی هم نوشته نامبرده میتواند شیمایی باشد اما مدرک بستری یا حادثه برای درصد میخوان که ندارم هرساله هم دوسه باربستری مدام دارومیخورم میدانید ۴۵درصد یعنی دوسر سوخته…نه درگروه بالایی ونه پایین ..وهیچ حقوق یامزایایی هم بنیاد به خودم یافرزندان نمیدهد البته سه ملین وام مسک سالها قبل دادندخدا راشکر معلم ونان بازویم میخوردم وگرنه اما درآستانه بازنشستگی باوضعیت از کار افتادگی وحقوق ناچیز نمیدان چکار کنیم درآموزش پرورش ۵درصد با ۴۵درصد در احکام ومزایافرقی ندارند..راستی فرق ما باا ون شخصی که ۵درصد جزیی است ویا سه شیفت میتواند کار ویافعالیت آزاد کند چیست…آیا عدالت همینه حق از کار افتادگی هم نداشته باشیم با افزایش سن پیری هم مشکلات مضاعف ولی درصد فرقی نمیکند گرچه عمر ما که گذشت ولی سرکارشان بخدا….

    • مدیر سایت آزادگان ایران خبر آذر ۱۸, ۱۳۹۶ در ۱۱:۱۷ -

      سلام شما باید از طریق یگان اعزام کننده خود پیگیر مدارک مجروهیت خود باشید تا مشکل شما کاملا رفع گردد البته با قانون جدید بخشی از مطالب شما رفع خواهد شد

  57. سجاد ناعمی علی بابالو آذر ۱۳, ۱۳۹۶ در ۲۱:۵۹ -

    با سلام
    برادر اینجانب سال ۱۳۸۵ طبق حکم ناجا در حین ماموریت به شهادت رسیده اما ستاد کل نیروهایه مسلح شهادت رو رد و فوت حین خدمت رو تایید کرده.
    خواهش میکنم برادر اینجانب رو یک پسر لبنانی یا سوری یا فلسطینی یا یمنی حساب کرده و حکم شهادتش رو ستاد کل نیروهایه مسلح تایید کنه.
    شماره تماس ۰۹۱۴۳۵۵۵۳۵۷

    • مدیر سایت آزادگان ایران خبر آذر ۱۸, ۱۳۹۶ در ۰۹:۰۳ -

      سلام. باید از طریق ایثارگران ستاد کل نیروهای مسلح پیگیری کنید. تا در صورت اشتباه حکم اصلاح شود

  58. سلام واقعا نمیدانم سربازان ژاندارمری بایستی به کجا مراجعه نمایند من با هزار زحمت رفتم تا رسیدم به نا کجا آباد همان جایی که به آن میگویند کمیسیون پزشکی نیروی انتظامی با کلی دبدبه اما بعد از این همه حرف های نگفته من سرباز عاشق امام خمینی ره و خامنه ایی افتخار زندگی شمیایی تعداد یازده ترکش درکمر وسرومهمترین مسعله ضربه به کمر باعث تنگی نخاع و یک عمر حسرت همه چیز فدایی آقا نشسته در کمیسیون یک مطلب نوشته شامل شمابیمه نمیشودبعد ازدو سال از اهواز تا مشهد و تهران جواب خدمتتان عرض کردم شرمنده ام اما فراموش شده دردمند یم خداوند ا تو فراموشمان مکن حق یارتان

    • مدیر سایت آزادگان ایران خبر آذر ۱۱, ۱۳۹۶ در ۰۸:۵۲ -

      سلام. به نیروی انتظامی. اما نظر کمیسیون پزشکی شرط اول است

    • مدیر سایت آزادگان ایران خبر مهر ۲۹, ۱۳۹۶ در ۰۸:۱۹ -

      سلام. اقا حمید رضا اجرای این ماده ازقانون مستلزم ابزار و امکانات و نیروی کارامد نیاز دارد با کمال تاسف هنوز زیر ساخت ان کامل نشده ولی قدمهای امیدوار کننده برداشته شده امید است تا پایان سال خبر خوشایندی برسد ودل همه عزیزان ایثارگر شاد گردد و پرداختی قابل قبولی داشته باشیم….. واما اجر ومقام شما وما پیش خدا محفوظ است با کیل دنیا محاسبه نمیشود. در خصوص ماده(۱۹۰)۳۸ دوستان خیلی پیگیر هستند انشاالله رفع مشکل شود

  59. حمید رضا دهقان مهر ۲۷, ۱۳۹۶ در ۱۷:۱۸ -

    درود بر شما
    اگر سپاه از انقلاب پاسداری میکند ما جانبازانذنیز از برگهای ریخته به پای درخت انقلابیم
    آیا چون صدای خرد شدن برگ زیر پا لذت بخش است باید خرد شویم یا بخاطر انقلابی که با خون شهدا و از خودگذشتگی جانبازان رشد کرده و امروز هیچ قدرتی یارای قدرت نمایی روبروی این انقلاب ندارد رسیدگی شوند و مشکلات جانبازان کم شود؟!

    • مدیر سایت آزادگان ایران خبر مهر ۲۹, ۱۳۹۶ در ۰۸:۱۴ -

      سلام. اجر ومقام شما وما پیش خدا محفوظ است با کیل دنیا محاسبه نمیشود. در خصوص ماده(۱۹۰)۳۸ دوستان خیلی پیگیر هستند انشاالله رفع مشکل شود

  60. حمید رضا دهقان مهر ۲۷, ۱۳۹۶ در ۱۵:۳۲ -

    بنده جانباز بسیجی که در ۱۶ سالگی به این عنوان مقدس نایل شدم
    ولی امروز شرمنده زن و بچه ام شدم
    چه تفاوتی بین سرباز ارتش و سپاه و بسیجی است
    از خدا بترسید

    • مدیر سایت آزادگان ایران خبر مهر ۲۹, ۱۳۹۶ در ۰۸:۱۳ -

      سلام. اجر ومقام شما وما پیش خدا محفوظ است با کیل دنیا محاسبه نمیشود. در خصوص ماده(۱۹۰)۳۸ دوستان خیلی پیگیر هستند انشاالله رفع مشکل شود

  61. حمید رضا دهقان مهر ۲۷, ۱۳۹۶ در ۱۵:۲۹ -

    درود
    سپاه پاسداران عزیز
    زمانی که بنده با ۱۶ سال سن به جبهه رفتم و جانباز شدم تصور نداشتم که روزی زحمتهای ما انقدر بی ارزش بشه
    لطفا نسبت به واریز کد ۳۸ اقدام کنید
    گرفتاریم

    • مدیر سایت آزادگان ایران خبر مهر ۲۹, ۱۳۹۶ در ۰۸:۱۲ -

      سلام. اجر ومقام شما وما پیش خدا محفوظ است با کیل دنیا محاسبه نمیشود. در خصوص ماده(۱۹۰)۳۸ دوستان خیلی پیگیر هستند انشاالله رفع مشکل شود

  62. چه کلمه زیبایی بگذارید بمیریم حداقل از این همه حرف های نگفته نگفته شده من سرباز عاشق امام خمینی ره و خامنه ایی نمیدانم چرا ژاندارمری برای سربازانش مادی انجام نمیدهدنیرویانتظامیمیرویدیاارتش میبودیم ایثارگری

  63. ابراهیم امینی سیوچ مرداد ۲۲, ۱۳۹۶ در ۱۲:۲۹ -

    بسم تعالی باسلام دعای خیر احتراما اینجاب ابراهیم امینی سیوچ .
    به استحضار می رساند که بنده درمورخه ۱۳۶۵/۲/۲۴دردر گیری نیروهای سپاه پاسداران با گروهای ضدانقلاب که براثر اصابت تیر دشمن مجروح شدم درمورخه۱۳۶۹/۹/۱۸ به قراردادی درجهادسازندگی شهرستان بانه اشتغال به کارشدم در مورخه۱۳۷۵/۱۰/۲۰ به کمیسیون پزشکی اعزام شدم ۲۰% اعمال شد درمورخه۱۳۷۷/۱۲/۳۰به شرکت آب وفاضلاب روستایی منتقل شدم وحالا در این شرکت مشغول خدمت هستم درمورخه ۱۳۸۲/۶/۲۰ به کمیسیون پزشکی رفتم ۳۵%اعمال شد درمورخه ۱۳۸۳/۳/۲۷بنیاد شهید طبق شماره نامه ۱۱۷/۰۲/۲۲۳۳ازشرکت آب وفاضلاب روستایی استعلام کرد برای حکم وضعیت استخدامی بنده درمورخه ۱۳۸۳/۳/۲۸ شرکت آب وفاضلاب روستایی به بنیاد شهید جواب داد که ابراهیم امینی سیوچ جانباز ۳۵% قراردادی وتابع قانون کار می باشد درمورخه ۱۳۸۴/۱۰/۱۴ از سوی کمیسیون پزشکی بنیاد تائیید شدم وبه عنوان مشمول تبصره یک حقوق حالت اشتغال برقرارو پرداخت گردیده است در حالی که از مورخه ۱۳۸۶/۱/۱از وضعیت جانبازی استخدام بنده از قراردادی به رسمی تبدیل گردیده بعداز۱۷ سال ۲ماه ۱۲روز لذا با توجه به وضعیت استخدامی حقوق پرداختی حالت اشتغال بنده بنیاد شهید در مورخه ۱۳۹۵/۱۰/۳۰ قطع کرده تصویب تبصره ۲ماده ۳۹ مورخه۱۳۹۲/۷/۳ قانون جامع خدمات رسانی به ایثار گران تکلیفی را مبنی بر برقراری مجدد حقوق افرادی که بواسطه همزمان شاغل بودن وتبصره یک حقوق آنان قبل از قانون قطع شده مجدد برقرارشود ملاحضه فرمائید بنده از ابتدا واجد شرایط بهرمندی از مزایای تبصره یک بنیاد نبودام بنده درمورخه ۱۳۶۹/۹/۱۸لغایت ۱۳۸۶/۱/۱ قراردادی وتابع قانون کار بوده ام ۲۷سال است سر کار هستم وبیمه پردازی تامین اجتماعی دارم چندین بار در این شرکت درخواست بازنشستگی دادم که طبق جدول سنوات ارفاقی پیش از موعود جانبازان شامل ۶ سال سنوات می شوم ولی متا سفانه تا حالا شرکت هیچ جوابی به بنده نداده اند گفتند بودجه نداریم باید به خدمت ادامه دهیدو۱۳ سال است از حقوق حالت اشتغال بنیاد مهرمند شدم بنیاد بدون هیچ بهانه ای حقوق بنده زیاد لا ۸ نفر دیگر که مثل بنده حقوق می گیرند قطع کردند آیا یک بام دوهواست به بنیاد استان کردستان به نماینده کمیسیون ماده ۱۶ مراجعه کردم شکایت ازبنده تحویل نگرفت گفت باید قطع شود چون شاغل هستید گفتم چرا حقوق بنده قطع شده زیاد ۸نفر گفتند اسم هیچ کسی نبرید شما پیدا شدی آیا بنده دزدی کردم پیدا شدم بعداز ۱۳سال
    مدت ۲۴سال است بسیج فعال خط رهبر هستم به این راه ادامه می دهم از مقام محترم
    تقاضا دارم که بعداز خدا پشت و پناه این قشر بی دفاع هستید لطف خودرا نسبت به در خواست بنده معطوف بفرمایید تاحق بنده ضایع نگردد

    با تشکر ابراهیم امینی سیوچ جانباز ۳۵%

    همراه ۰۹۱۸۳۷۴۹۳۷۱ کد ملی ۳۸۴۹۹۶۶۴۳۷ کد کدپستی ۶۶۹۱۹۶۵۴۱۷

    • مدیر سایت آزادگان ایران خبر مرداد ۲۳, ۱۳۹۶ در ۰۹:۱۸ -

      سلام.از دست این حقیرچه کاری بر می اید بفرمایید تا در خدمت باشیم

  64. دیدگاه چه واژه زیبایی آیـااین نوشتارهـانقشی درپیشبردیاپسبردموضوع دارندآیاهرآنچه بگویی کسی راتکان میدهدکسی توجهی میکند،منکه تااین لحظه ندیدمـ کسی برای این واژه اقدامی بکندندیدمـ کسی راکه دردی بکشدازبرای دردکشیدن همنوعش وتنهـانوشتن هاست که ارسال میشودبدون حصول نتیجه ای وچه دردی است این عدم توجه های مسئولین،

    • سلام و ارادت..ما ماموربه وظیفه ایم نه نتیجه البته اگر نتیجه بگیریم شاد خواهیم شد. در هر صورت ممنون ار دقت نظر شما

  65. یونس داور از تبریز خرداد ۶, ۱۳۹۵ در ۱۴:۳۹ -

    با سلام بلاخره بنده نفهمیدم که در این میان تکلیف جانبازانیکه دارای حکم از کار افتادگی کلی هستند ولی حقوق حالت اشتغال تا بحال نگرفته اند مثل بنده که کارمند حالت اشتغال بنیادشهید میباشم متاسفانه تمام همکاران جانباز همشرایط بنده در سال ۱۳۸۵ به دوحقوق بر خوردار شدند یکی حقوق پرسنلی دومی حقوق جانبازی متاسفانه از اول جانبازی تا حالا یک ریال هم نگرفتم از اول جانبازی تا حالا محروم هستم اجاره نشین هستم دوتا فرزند دارم و یک برادر معلول ذهنی که بنده سرپرستی برادرم را بعهده گرفتم اگر این قانون فقط برای کارمندان بنیاد شهید باشد باید بنده در سال ۱۳۸۵ به مزایای حق و حقوق جانبازی میرسیدم ولی متاسفانه تنها در شهر تبریزاز کارکنان بنیاد شهید بنده محروم حق و حقوق جانبازی هستم پس تکلیف بنده که باشرایط مساوی از این حق و حقوق محروم هستم چرا باید همشرایط من سالهاست چهار برابر من حقوق بگیرد آیا این انصاف است بخدا این ظلم است ظلم تا این اندازه آشکار بنده را دیوانه میکنند پس چه کسی جلوی ظلم را میگیردبنده روزی صد دفعه می میرم پس تکلیف ما ها چه میشود که با شرایط مساوی از این حق و حقوق محروم ماندیم چرا کسی نیست چرا دولت مردانی پیدا نمیشود به این ظلم آشکار پایان دهد ما هم زن و بچه داریم من هم جانبازم فرق گذاشتن هم اندازه دارد

  66. كارمند قرار دادى وزارت دفاع و پشتيبانى نيرو هاى مسلح – مركز مين زدايى كشور مجروحيت ١٣٩١/١٠/١٦ در منطقه عملياتى محرم استان ايلام

    من جانباز ۴۵ درصد پایه راستم قطع شده و بدنم پر ترکش و اعصاب و روان هم هستم ما جانبازان چه گناهى کردیم گرفتار یه سازمانى مثل بنیاد شهید شده ایم اون از وضعیت درصد کار افتادگى شون به خاطرى که بخوان مزایا و امتیاز بدن حق بچه ها را پایمال مى کنند و درصد بهشون نمى دن اینم از حقوق دادنشون مثل گدا ماهى ٧٠٠ هزار تومان مثل صدقه سر بهمون مى دن من به با این پاى قطع و حقوق حالت اشتغال ماهى ٧٠٠ هزار تومان برم کجا کار بکنم حتى اگر هم بخوام برم جاى سر کار من را راه نمى دن تا کى این سازمان بى در و پیکر مى خواد دست رد به سینه ما بزنه گناه کردیم به خاطر امنیت و توسعه آبادانى کشور رفتیم ببینید مناطق عملیاتى بعد از جنگ پاکسازى شد چند صد حلقه چاه نفت در منطقه عملیاتى اکتشاف و بهره بردارى شد که این مناطق توسط نیروهاى وزارت دفاع – مرکزمین زدایى کشور ، معاونت مهندسى سپاه و ارتش پاکسازى شد سوالى که من از شما دارم پول نفت این حلقه چاه ها کجا هزینه مى شه بعد هم مى گویند ما بودجه نداریم آخه دزدى و نامردى تا کى من هنوز به دلیل شرایط اقتصادى نتونستم ازدواج کنم ؟؟؟؟؟؟
    و از طرفى هم مى گویند چون شما جانباز بعد از جنگ هستید ماده ٣٨ به شما تعلق نمى گیرد مگر ما چکار نکردیم که جانبازان زمان جنگ انجام دادند؟؟؟؟ آیا یه جانباز با پاى قطع حالت اشتغال باید ماهى ٧٠٠ هزار تومان حقوق بگیره تا کى بنالیم و بسوزیم …….
    الان کرایه منزل ماهى ٧٠٠ هزار تومان هست به نظر شما من چطورى ازدواج کنم و با این پاى قطع.

  67. سربازسپاه ومعلول حین خدمت اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۵ در ۰۴:۳۰ -

    بی تفاوتیهاوتاخیردراموراداری ایثارگران ازلحاظ اجتماعی  تخریب فرهنگ ایثار و شهادت رادرافکارعمومی به دنبال داردبه طوری که به عنوان مثال اهالی محل ما    بسیجیان وبسیج راهمواره مورد تعریف و تمجید قرارمیدادند تااینکه یک روز یکی از بسیجیان محل در ماموریت بسیج دچار سانحه شدوبه شدت مجروح ومصدوم شد باتوجه به وضعیت مالی خانواده وبی تفاوتی های سپاه درخصوص پرونده مجروحیت افکارعمومی محله واقوام موضوع راظلم تحلیل کرده وعناصربسیج رایکبارمصرف خواندندکه موجب دلسردشدن وفاصله گرفتن ازبسیج ومشارکتهای اجتماعی شدند

  68. عزیزان معنویت فراموش نشود تامی توانی نماز بخوان و روزه بگیر تا شرمنده خانواده نباشی دولت کریمه خیلی سریع اعلام می دارد افراد با درامد بالای 35 میلون قطع یارانه بابا حق ما از قبیل ماده 91 -38-51 وغیرو را بدین قیمتهای انرزی را به حالت اول بیاورید بعد اختلاسها را کم کنید اقایان قوه قضاییه قوانین را به نفع اقا زاده کمر نگ نکنند قوه مجریه افراد نا باب را از کار بر کنار کند دریک ادار ه از افراد خاصه استفاده نکند و ؟؟؟؟؟؟؟؟؟تا به افرادی که جانفشانی کرده اند چیزی برسد و بار مالی برای این قوم نباشد و اقایا سر از کشورهای دوست و برادر در نیاورن به خدا از بس وعده ووعید شنیده ایم خسته شدهایم بس است الکی حرف نزنید بگذارید به مرگ طبیعی و بی انتظار بمیریم و اینقدر دم از معنویت نزنید بس کنید انقدر جرات داشته باشید که توانایی کاری را ندارید استعفا بدهید لا اقل برای آخرت خود و والین خود پس اندازاز نوع نفرین ولعنت نداشته باشید خجالت داره
    این میز ه ها چقدر چسبا هاشان قوی از خدا وند حیا کنید اگر حیا دارید