پیگیری ماده ۱۹۰ (۳۸) جانبازان سرباز و بسیجی سپاه

نمایندگان مجلس شورای اسلامی

لطفا به آزادگان کمک کنید

نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی با سلام ؛ عدم تخصیص به موقع اعتبار توسط معاون راهبردی رئیس جمهور و تعلل دیگر مسئولین در  حوزه انجام تشریفات صدور رای (( بند ج )) ماده ۱۲۱ قانون سپاه برای جانبازان سرباز وظیفه و بسجیان موجب تضییع حقوق و تداوم تبعیض بین اقشار جانبازان می شود.

لطفا از آقای دکتر نوبخت بخواهید حداقل بخشی از اعتبار جدول ۱۹ بودجه ۹۲ مربوط به جانبازان را تخصیص دهند تا بهانه ای برای عدم پرداخت حقوق دلسوخته ترین جانبازان و تداوم تبعیض باقی نماند.

گر چه طبق تبصره ماده ۳۸ قانون جامع ایثارگران اعتباری که امسال برای حقوق جانبازان و آزادگان تخصیص یافته هم برای جانبازان ارتش هست و هم برای جانبازان سپاه ؛ ولی متاسفانه سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح فقط برای جانبازان سرباز ارتش پرداخت می کند

از شما نمایندگان محترم انتظار داریم برای آزادگان و جانباز  بسیجی و سرباز سپاه اقدامات لازم را بعمل آورید

با تشکر جمعی از آزادگان و سرباز و بسیجی سپاه

آزادگان عزیز از هر طریق ممکن به نماینگان محترم اطلاع رسانی شود

 


253 دیدگاه برای “پیگیری ماده ۱۹۰ (۳۸) جانبازان سرباز و بسیجی سپاه
  1. هاشم غبیش زاده خرداد ۲۵, ۱۳۹۷ در ۲۰:۱۶ -

    سلام عیدتون مبارک نماز روزتان قبول
    مدیریت محترم سایت آزادگان
    احتراما اینجانب تاریخ ورود به سپاه ۶۶/۰۱/۱۸ سپاه به اشتباه ثبت ۶۶/۱۱/۱۸ ثبت نموده بنده تنها مدرکی که دارم گواهی نامه پایان دوره آموزشی به تارخ ۶۶/۰۱/۱۸ اما بدلیل اینکه گواهی نامه فتوکپی می باشد قبول ندارن تکلیف چیه راهنمایی فرمایید الله اکبر حامنه ای رهبر

  2. جانباز 70 درصد خرداد ۲۰, ۱۳۹۷ در ۰۱:۵۹ -

    باسلام و قبولی طاعات
    در سال ۶۲ جانباز شدم و بعد از ۸ ماه استخدام پست شدم تا سال ۸۱ مانند بقیه در محل کارم مشغول خدمت بودم که به کمیسیون معرفی شدم و از کار افتادگی کلی شدم وزنده ماه بعد حالت اشتغال گردیدم و بعد سی سال در سال ۹۲ بازنشسته شدم چرا میکم ماده ۳۸ به من تعلق نمیگیرد لطفا راهنمایی کنید

  3. محمد فلاح مقدم خرداد ۱۸, ۱۳۹۷ در ۱۱:۲۵ -

    با سلام .جانباز ۲۵% هستم در همه کمیسیونها استان و عالی ماده ۳۸ حضور و حکم دائمی گرفته ام ولی متاسفانه حدود ۲ سال است که از حکم میگذرد ولی هیچ خبری از برقراری حقوق نیست و آیا کسی هست به درد ما رسیدگی کند یا باید شکایت کنیم لطفا راهنمایی کنید.باتشکر

  4. با سلام من ازاده و جانباز ۳۰ درصد هستم به دلیل این که مدارک من در سال ۹۶ کامل نبود گفتند کمیسیون عالی ماده ۳۸ سال بعد تشکیل خواهد شد هنوز تشکیل نشده است چه موقع تشکیل می شود تورو خدا گیری کنید

  5. به نام خداوباسلام
    اینجانب در سال ۹۴ در ماموریت دفاع از حرم در سوریه از ناحیه دوگوش مجروح شده ام ودر دی ماه ۹۵در کمسیون پزشکی که در قرارگاه امام حسین(ع)سپاه تشکیل شد شرکت کردم.باتوجه به وجود مستندات هنوز از نتیجه کمیسون خبرندارم درصورت امکان راهنمایی بفرمائید چگونه میتوانم از بنیاد شهید تهران از نتیجه کمیسیون پزشکی خود مطلع شوم؟

  6. لطفا دولت بودجه را به این ماده ۳۸ برای جانبازان بسیجی سپاه اختصاص ندهد زیرا به بهانه های گوناگون حق بسیجی ها ضایع می شود

  7. با عرض سلام
    جانباز ۲۰ درصد هستم مشاغل آزاد ۳۰ سال حق بیمه پرداختم و بازنشست شدم بعد از این همه سال جانبازی در سال ۹۱ در سپاه تشکیل پرونده دادم ولی فقط در سال ۹۶ چهار ماه ب بنده حقوق دادند و دیگر حقوق قطع شد بفرمائید از کجا بایستی کار خود را پیگیری کنم.
    با تشکر لطفا راهنمایی کنید.

  8. سلام و عرض ادب
    اینجانب در سال ۷۲ با عضویت وظیفه سپاه درپی تفحص پیکر مطهر شهدا بر اثر انفجار مین مجروح و در حال حاظر جانباز ۴۵ درصد می باشم همزمان وظیفه بگیر نیروهای مسلح و حالت اشتعغال بنیاد شدم ولی از بنیاد از بابت حکم مربوطه هیگونه مزایایی دریافت نمیکنم در سال ۹۲ حقوق وظیفه اینجانب به علت حکم حالت اشتغال قطع شده و هرچه پیگیری کردم به نتیجه ای نرسیدم .در ضمن بنیاد طی نامه ای به سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح اعلام داشته که از بابت این حکم هیچگونه مزایای به اینجانب تعلق نگرفته است . در ضمن بنده نیروی رسمی سازمان دولتی هسم . در سازمان دولتی که اینجانب مشغول هستم نیروهای جانباز ارتشی و انتظامی با عضویت رسمی شاغل هستند و حقوق وظیفه نیز از نیروهای مسلح دریافت میدارند . راهنمایی بفرمائید که ایا امکان طرح دعوی در دیوان وجود دارد و اگر دارد مدارک مورد نیاز ( قوانین )را از کجا تهیه کنم . ممنون

  9. مجتبی امیدی تلیکان اردیبهشت ۲۰, ۱۳۹۷ در ۲۳:۳۹ -

    با عرض سلام و خسته نباشید اینجانب مجتبی امیدی تلیکان از شهرستان استانه اشرفیه استان گیلان در تاریخ ۱۳۹۴/۲/۱۹اعزام به خدمت شدم.
    از لشکر عملیاتی ۱۶سپاه قدس گیلان برای ماموریت اعزام به کردستان منطقه سردشت یا دشت وزینه شدم.
    اینجانب در تاریخ ۱۳۹۴/۱۲/۱۰درحین گشت زنی برای دفاع از مرزهای غرب کشور به منظور مقابله با گروهک پژاک درحال ماموریت بودم که روی مین رفتم ،پای چپم را از دست دادم و پای راست هم از کار افتاده شد . بعد از ان به بیمارستان ارومیه منتقل شدم و بعد از یک هفته در نبود امکانات کافی برای درمانم به بیمارستان بقیه الله تهران منتقل شدم وبعد از چند روز به کما رفتم ،حدود ۴۵روز کما بودم بعد از به هوش امدن به ای سی یو منتقل شدم و ۴ ماه در ای سی یو بستری بودم و بعد یک هفته دربخش بستری و سپس به خانه منتقل شدم که باز هم حالم بد شد و به بیمارستان ولی عصر منتقل شدم و ۲۰روز برای درمان در بیمارستان رشت بستری بودم سپس به خانه امدم .
    دوره درمانم در بیمارستان ۶ماه طول کشید که در این مدت برادر بزرگم همراه من در بیمارستان بود.
    بعد از ان در خانه ۱۰ ماه بادستگاه در خانه مراقبت شدم و در حال حاضر مادرم از من پرستاری میکند .
    از شما عاجزانه خواهشمندم کار وپرونده بنده را رسیدگی کنید از تاریخ ۱۳۸۴/۱۲/۱۰تا این تاریخ۱۳۹۷/۲/۲۰پرونده جانبازی ام هنوز انجام نشده و هیچ حمایت مالی هم نشدم.
    هزینه درمانم زیاد است و می خواهم پورتزپای چپم را عوض کنم و خانواده ام توان مالی پرداخت هزینه های درمانم را ندارند.
    باتشکر مجتبی امیدی
    ۱۳۹۷/۲/۲۰
    لطفا هرچه سریع تر جواب بنده را بدهید.

  10. امشب این قطار مرگ است که به حرکت درآمده تاپدری باقلبی سوزناک درداغ تنهافرزندش که خداوندبعداز۱۳سال به اوعطاکرده بودازاوبگیردوای اگر میدانستم روزگاری برای این مرزبوم چه فداکاریها کرده روزی میرسد قطارمرگ درمورخه سال۲۰.۲.۱۳۸۴من وتنهافرزندم که روی دستهای من شهید میشود چون ازمواد شمیایی که دربدن من به عنوان پدر به اونیز سرایت کرده بود وگلم رادرایستگاه اردستان ازمن گرفت ولعنت خداوند بر آن رعیس آن قطاری که درآن حال بلیط راازمن گرفته ومن رابافرزند پرپرشده ام درآن ایستگاه تنهاگذاشته وبه راه مرگبارش ادامه میدهد اوف بران راننده قطاروهمکارانش باشد که سرپل صراط جلوی اووکسانی که درمرگ فرزند دلبندم شریک بودندجلوی انهاراخواهم گرفت من الله توفیق

  11. سلام جانبازشیمیای ۳۱درصد نیروهای مسلح هستم به بنیاد معرفی شدم کمیسیون بدوی نوبه کمیسیون عالی معرفی کرد روزکمیسیون دکتربرام سی تی اسکن نوشت بعداز مدتی مراجعه کردم نامه دادن ومنومنفی اعلام کردن الان سه سال میگذره لطفا منو راهنمایی کنید

  12. سلام موقعیکه هیچ امتیازی جانبازان نیروهای مسلح ندارن چرا درصد میدن چرا فررندان جانباز نیروهای مسلح نمیتوانن ازقانون کسرخدمت استفاده کنن چرا اینقد ظلم درحق جانبازان نیروهای مسلح میکنن خواهشن به گوش مسئولین برسانید

  13. باسلام واحترام. اینجانب حمید خرم نیا کاردان بهداشت حرفه ای دردانشگاه علوم پزشکی وخدمات بهداشتی تبربز مشعول کارهستم.باتوجه به بخشنامه ارسالی ومصوبات موجود مبنی استفاده ازامتیاز یک مقطع تحصیلی بالاتر برای رزمندگان که سه چهارم خدمت وظیفه در جبهه از ششماه وبیشتر باشد میتوانند از امتیاز فوق بهره مند شوند.متاسفانه دانشگاه مذکور و وزارت بهداشت ودرمان دراجرای قانون مورد نظر کوتاهی واز اعمال آن استنکاف میکند.خواهشمند است مشکل اینجانب را پیگیری ولطفا مرا راهنمایی فرمایید….باتجدید احترام:خرم نیا شماره تماس ۰۹۱۴۴۱۴۸۲۷۵

  14. باسلام به کارکنان خدوم ازادگان ودیگر ایثار گران ایا وراث ازادگان از مالیات تقسیم ارث باقی مانه معاف هستند

  15. محمدقلی فروغی مشهدی اردیبهشت ۱۱, ۱۳۹۷ در ۰۰:۵۸ -

    سلام خاهشمندم اینجانب جانبازشیمیایی وموج وترکش درعملیات وافجر۸فاوبوده ام بعلت ناتوانی ووروستایی بودنم اطلاعاتی ازپیگیری جانبازیم نداشتم تااینکه درسال ۸۶باکمک خانواده ام به بنیاداستان فارس مراجعه کردم متاسفانه فقط ۱۵/درصد شیمیایی را بهمان داده اندولی موج وترکش را بعدازگذشت سالها سال کمسیون پزشکی استان ردمیکندماده ۳تاییدنمیکندمینویسدمدارپزشکی هم زمان بنده تاییدازبیمارستان تهران وشهیدبقایی اهواز؛وسپاه ایثارگران ۱۹فجرهم تاییدشده دارم بازهم کمسیون ردش میکندبنده ازکارافتاده دیگس کمرنابینایی چشم وناراحتی اعصاب روان وصعب العلاج هستم بیکاربا۲فرزنددانشجوبایدچکارکنم لطفن من راراهنمایی کنیدشماره تماس۰۹۱۷۱۰۰۳۳۸۵ خداکمکتان کندیاعلی مدد

  16. هاشم غبیش زاده اردیبهشت ۸, ۱۳۹۷ در ۲۰:۱۷ -

    با سلام و درود به مقام معظم رهبری
    و همچنین با سلام و خسته نباشید به مدیریت محترم سایت آزادگان
    اینجانب هاشم غبیش زاده درتاریخ ۹۴/۰۸//۱۸ درکمیسیون پزشکی عالی سپاه
    شرکت نمودم توسط کمیسیون پزشکی عالی
    فقط هردو چشم ناشی ازعوامل شیمیایی مورد تایید قرار گرفتم ولی ازناحیه ریه مردود
    شدم الان حدود ۴ سال است نتیجه نگرفتم
    خواهشمندم راهنمایم کنید مدیریت عزیز و زحمت کش اجرتون با خدا متعال باشد انشا الله

  17. باسلام وعرض ادب…بزرگوار.بنده جانبازبیست درصدترکش وانفجار وحالت اشتغال هستم وطبق گفته بنیاداستانم درمهرسال٩۵ ماده ٣٨ تٵییدشده ام لطفا بفرماییدکی حقوق بنده اضافه میشود؟چون یکسال ونیم ازفضیه گذشته واکنون اول اردیبهشت ٩٧ است

  18. باسلام واحترام
    پدر۸۶ساله ی من ۲سال است که تاییدیه ی ماده۳۸ را گرفته اما هنوز به مرحله ی عمل نرسیده این ماده..از ابتدای سال شروع میشود وعده ها که: ۲ماه دیگر..فلان ماه..اسفندجای خود رابه فروردین میدهد و..این روند مضحک ادامه دارد.پدرم به پرستار نیاز دارد،کفالت دختری بیوه به همراه مادرم هم برعهده ی ایشان است…فیزیوتراپی لازم دارد..اینها راچه کسی پاسخ میدهد؟!اصلا کسی میخواند که پاسخ دهد؟!!!!

  19. هاشم غبیش زاده فروردین ۲۹, ۱۳۹۷ در ۰۶:۵۲ -

    سلام
    مدیرمحترم سایت آزادگان
    احتراما اینجانب تاریخ اعزام به خدمت بنده ۶۶/۰۱/۱۸ بوده محل خدمتم به اشتباه تاریخ ۶۶/۱۱/۱۷ ثبت نموده بنده فقط گواهینامه پایان دوره آموزش نظامی به تاریخ ۶۶/۰۱/۱۸ دراختیاردارم می توانم اعتراض کنم که تاریخ اعزام به خدمتم تغییر کنند

  20. هاشم غبیش زاده فروردین ۱۷, ۱۳۹۷ در ۲۱:۲۳ -

    سلام
    بنده جانبازشیمیایی توسط کمیسیون پزشکی
    سپاه مردود شدم می توانم ماده ۱۶ شکایت کنم ازراهنمایی شما متشکرم

  21. هاشم غبیش زاده فروردین ۱۴, ۱۳۹۷ در ۱۲:۰۳ -

    مدیرمحترم سایت آزادگان خبر ایران
    بنده جانبازشیمیایی درکمیسیون بدوی تایید وبه کمیسیون پزشکی عالی سپاه معرفی شدم درکمیسیون عالی مردود شدم به ایثارگران مراجعه نمودم جهت اعتراض به من گفتند که به کمیسیون پزشکی عالی غیر قابل اعتراض است اعتراض وارد نیست چکار کنم راهنماییم فرمایید

    • مدیر سایت آزادگان ایران خبر فروردین ۱۵, ۱۳۹۷ در ۰۸:۰۳ -

      سلام. بعید میدانم مگر میشود شاید مدارک شما کامل نبوده و یا مدارک شما را به صورت دقیق برسی نکرده اند. درهر صورت اگر کمیسیون مجدد صورت نگیرد که حقوق شما رفع مشکل نخواهد شد.

  22. هاشم غبیش زاده فروردین ۱۱, ۱۳۹۷ در ۱۵:۳۳ -

    بسمه تعالی
    مدیریت محترم سایت آزادگان ایران خبر با سلام و احترام
    احتراما اینجانب هاشم غبیش زاده جانبازشیمیایی درتاریخ ۹۳/۰۱/۲۵ با معرفی دو نفر همرزم ازطرف ایثارگران محترم سپاه استان خوزستان به کمیسیون پزشکی بدوی معرفی و توسط کمیسیون بدوی به پزشکان متخصص مشاور سپاه جهت معاینه پزشکی معرفی وپس از معاینه مصدومیت بنده ناشی از عوامل شیمیایی جنگ اعلام شده مجددا توسط کمیسیون بدوی به پزشکان مشاور بیمارستان بقیه الله الاعظم استان تهران معرفی و پس از معاینه پزشکی ناشی ازعوامل شیمیایی اعلام گردید ضمنا کپی مدارک پزشکی دراختیار دارم وبعد توسط کمیسیون بدوی درتاریخ ۹۴/۰۸/۱۸ به کمیسیون پزشکی عالی معرفی شدم که متاسفانه مصدومیت شیمیایی بنده بعد از بیست روز توسط ایثارگران محترم مردود اعلام شده باتوجه به اینکه پس ازگذشت ۲ ماه ازتاریخ کمیسیون عالی سایت
    جانبازشیمیایی بنام اینجانب تعریف شده به ایثارگران محترم جهت پیگیری سایت مراجعه نمودم که که اظهارمیدارند سایت قابل قبول نمی باشد و حق اعتراض را دارید خواهشمندم ارائه طریق فرمائید اجرکم عند الله

    • مدیر سایت آزادگان ایران خبر فروردین ۱۴, ۱۳۹۷ در ۰۹:۱۳ -

      سلام. سایتها و امثال ان هیچگونه مدرک رسمی نیست حتی سایت ازادگان ایران. شما اعتراض کنید تا مجدد کمیسیون برسی کند.