آنچه ایثاگران باید بدانند/ چگونگی سهمیه ایثارگران در مقاطع تحصیلی

آنچه ایثاگران باید بدانند/ چگونگی سهمیه ایثارگران در مقاطع تحصیلی

لطفابفرمایید با توجه به این قانون کسری خدمت جبهه ایثارگران،ایا کسانی ک متولد ٧٣ و بالاترهستند هم میتوانند ازاین کسری استفاده کنند؟
با تشکر از شما لطفا راهنمایی بفرمایید، این سوال خیلی از فرزندان ایثارگر میباشد

جواب- سلام قبلا”‌هم گفتیم همه کسانی که به سن خدمت نظام وظیفه رسیده اند می توانند از کسر خدمت فرزندان ایثارگران استفاده کنند وتاریخ تولد تاثیری در استفاده از این تسهیلات ندارد.

سوال- با عرض سلام بنده جانباز ۲۵ درصد می باشم کارمندی رسمی دولت با ۵ ماه سنوات ارفاقی بازنشسته شدم آیا به سنوات ارفاق پاداش پایان خدمت تعلق می گیرد . در صورت امکان بخشنامه منعکس شود. همچنین آیا به ۵ ماه ارفاقی مرخصی تعلق می گیرد یا خیر. باتشکر

جواب- سلام به سنوات ارفاقی پاداش پایان خدمت و مرخصی تعلق نمی گیرد.

 

سوال- سلام خسته نباشید ممنون از شما که سوالات مردم جواب میدید
میخواستم بدونم که این واقعیت داره که کسانی که ۱۲ماه یا پایین تر سابقه جبهه دارن امسال نمیتونن برای فرزندان خود کسری بگیرن ؟ من در حال خدمت هستم کسانی که پدر ندارن و سرپرست مادرشون هستن او اولویت نیستن؟

جواب- سلام هنوز چیزی مشخص نیست . قرار است پس از ثبت نام ، تعداد ۲۰ هزار نفری که اولویت دارند مشخص شوند. شما هم که در حال خدمت هستید مشمول اولویت می باشید . پیش بینی اولویت سرپرستی مادر در استفاده از کسر خدمت ایثارگری نشده است .

 

سوال- سلام اگه امکان داره سرگذشت و تصاویری از جانبازی از استان سیستان و بلوچستان بزارید تو گروه با تشکر .

جواب- سلام اگر دوستان ایثارگرمایل باشند تصاویر دوران دفاع مقدس آنان همراه با دوستانشان در کانال قرار گیرد باید خودشان نسبت به ارسال این تصاویر اقدام تا انجام شود. کانال بایگانی این موارد را ندارد.

 

سوال- سلام و خسته نباشید.
من فرزند جانباز ۳۵ درصد هستم و قبلا بدون استفاده از سهمیه ایثارگران در مقاطع کارشناسی روزانه و کارشناسی ارشد روزانه یکی از رشته های فنی و مهندسی فارغ التحصیل شدم. با توجه به عدم استفاده از تسهیلات بنیاد جانبازان، در صورت تحصیل در رشته های دکتری پیوسته دانشگاه آزاد نظیر پزشکی یا دندانپزشکی آیا مشمول معافیت پرداخت شهریه میشم؟ ممنون میشم که جواب بدین.

جواب- سلام فارغ التحصیلان مقاطع تحصیلی در دوره های روزانه دانشگاه های دولتی مجدداً در همان مقطع یا مقطع پایین تر مشمول بهره مندی از خدمات معافیت شهریه نمی شوند. ولی در هر مقطع شما می توانید یکبار از این تسهیلات استفاده کنید .چون مقطع دکترا بالاتر از مقاطعی است که تحصیل کرده اید منع قانونی ندارد .


42 دیدگاه برای “آنچه ایثاگران باید بدانند/ چگونگی سهمیه ایثارگران در مقاطع تحصیلی
  1. بنده فرزند شهید هستم و حدود ۱۲ سال است به صورت نیروی شرکتی در شرکت آب منطقه ای همدان کار میکنم.متاسفانه بارها از طریق امورایثارگران وزارت نیرو و مدیریت منابع آب ایران پیگیری نمودم ولی هربار به دلایل واهی موفق نشدم اول گفتن این قوانین شامل شرکت های مادر تخصصی نمیشود بار دوم به مدرک تحصیلی استناد کردن و گفتن دیپلم باشید قابل تبدیل وضعیت هستید من دیپلم افتخاری ایثارگران را بردم و باز نتیجه نداد در صورتی که در دیپلم قید شده ایندیپلم تمتم مزایای قانونی رو داره به جز ادامه تحصیل متاسفانه بای قبول کنیم:
    (((((((هیچ عزم و اراده ی عملی برای حل این مشکلات نیست و فقط در حد شعار و بخشنامه و تبصره است))))) در همین شرکت راننده ای که برای آژانس کار میکرد با مدرک زیر دیپلم تبدیل وضعیت شد و نمونه های دیگر ولی بنده که حتی پدرم کارمند همین اداره بوده و من به جای ایشان آمدم در بلاتکلیفی به سر میبریم
    چون نه صاحب #پارتی نه #پول و نه از آقازاده های #ژن خوب هستیم

  2. بنده سابقه ۴۷ ماه حضور در جبهه دارم فرزندم متولد ۸۱ است آیا برای معافیت فرزندم میتوانم اقدام کنم.

  3. با سلام ایا قسمت ۶ بند ث ماده ۸۸ بهرمندی از امتیازات یک مقطع تحصیلی بالاتر شامل سربازان ارتش باسابقه ۲۰ ماه حضور در جبهه و مناطق عملیاتی میشود.؟اگه مثبت هستش و سازمانها اجرایی نکردند به کجا مراجعه کنیم

  4. با سلام
    من متولد ۱۳۳۷ هستم که دارای کارت معافیت بودم ودر سال ۱۳۶۰ علیرغم اینکه کارمند ودارای دوبچه بودم بعلت جنگ بصورت احتیاط بفرمان حضرت امام مجددا به خدمت مقدس سربازی اعزام شدم ودر پادگان ژاندرمری جلدیان (سابق) بمدت ۱۲ ماه خدمت نمودم وبا عفو امام راحل برای متولدین ۱۳۳۷ ترخیص شدم ایا من میتوانم از مزایای خدمت در مناطق جنگی برای فرزندانم استفاده نمایم دراین مورد راهنماییم کنید ممنون میشم

  5. سلام و عرض ادب :اینجانب ابوالفضل روشناس جانباز ۲۵ در صد می باشم در زمان اشتغال یعنی انجام وظیفه در محل کار خود ۳ سال ۹ ماه به خاطر جانبازی و ۱۵ ماه و ۱۰ روز به خدمت واقعی ام اضافه کردند و دولت ۵ سال طبق قانون به من اضافه شد یعنی در کل بنده خدمت واقعی ام ۲۱ سال بود که بازنشسته شدم معاون اداره بودم یعنی من در واقع بازنشسته پیش از موعد می باشم ایا من به استنادماده ۴ استخدامی و اجتماعی جانبازان می توانم برای یک بار اعاده به خدمت شوم اگر جواب دهید ممنون میشم

  6. باسلام ودعای خیر من سابقه۲۴ ماه جبهه دارم وکادر ارتش بودم که بازخریدکردم واکنون دریک کارخانه به صورت قراردادی کارمیکنم آیا قانونی برای رسمی شدن من بعنوان ایثارگر وجوددارد لطفاً راهنمایی بفرمایید.

    • مدیر سایت آزادگان ایران خبر بهمن ۱۸, ۱۳۹۶ در ۱۳:۵۲ -

      چون قبل از تصویب قانون بوده و اصلاح قانون شرکت در ازمون استخدامی را معیار قرار داده خیر مگر به قانون قبل کاری بتوانید بکنید

  7. امراله امینی بهمن ۵, ۱۳۹۶ در ۰۸:۳۱ -

    سلام : خدا قوت اینجانب از ۶۶/۰۵/۲۰ درمناطق عملیاتی کردستان تا ۶۸/۰۵/۲۰ در ژاندارمری خدمت کرده ام و زمان پایان خدمت در هنگ مرزی بانه بودم اما کارت ایثارگری ندارم آیا می توانم کارت ایثارگری تهیه کنم و یا ازسهمیه ایثارگری در کنکور دخترم استفاده کنم ؟ لطفا راهنمایی بفرمایبد ممنون امراله امینی

    • مدیر سایت آزادگان ایران خبر بهمن ۱۸, ۱۳۹۶ در ۱۳:۴۱ -

      سلام. کارت ایثار اقدام داخلی ارتش بوده است و سپاه و نیروی انتظامی چنین کاری نکرده اندو گویا ستاد مشترک قرار است اقدام برای همه رزمندگان انجام دهد که هنوز خبری نیست

  8. سلام .سرانجام تبدیل وضعیت فرزندان رزمنده کارکنان قراردادی به کجا رسید.ایا شامل حال فرزندان رزمنده که شاغل در دستگاهها اجرایی با شناسه قراردادی هستند می شود؟سپاس از شما

    • مدیر سایت آزادگان ایران خبر بهمن ۲, ۱۳۹۶ در ۱۱:۰۷ -

      سلام. قانون عطف بماسبق نمیشود. اما اگر محل کار شما با تعامل همکاری کند خوب است

  9. حسین پوراحمدی دی ۸, ۱۳۹۶ در ۰۷:۵۷ -

    بنده دارای ۲۰ درصد جانبازی و ۲۲ماه جبهه هستم. سابقه ۲۳ سال خدمت در سپاه داشتم و درسال ۸۴ به دانشگاه شیراز منتقل شدم. به دلیل حاکمیت افراد تندرو اصلاح طلب در دانشگاه شیراز و به خاطر مخالفت با بسیج چون بنده مسئو ل بسیج اساتید بودم و با برخی از حرکتهای ضد ارزشی و انقلابی ایشان مخالفت می کردم با احتساب سوابق ؛غیر هیات علمی به بهانه پایان خدمت ۳۰ سال و بدون احتساب سوابق اجرایی و اموزشی و پژوهشی قبل از هیات علمی در مرتبه و پایه که خلاف بند ز ماده ۴۴ برنامه پنجم است و در سال ۹۳ با ۵۱ سال سن که خلاف بند پ ماده ۹۰ برنامه ششم توسعه هست بدون رضایت مرا بازنشسته کردند. متاسفانه شکایتم به دیوان عدالت اداری هنوز به جایی نرسیده.لطفا مرا راهنمایی بفرمایید.

  10. حسین پوراحمدی دی ۸, ۱۳۹۶ در ۰۷:۳۹ -

    سلام بنده جانباز ۲۰ درصد و ۲۲ماه جبهه دارم . ۳ پسر دارم .یک فرزندم معاف و یک فرزند دیگرم ۳ماه کسری خورده آیا به فرزند سومم کسری تعلق می گیرد.

  11. باسلام یکنفراز همشهریان عزیز درزمان جنگ بصورت سرباز وظیفه ارتش خدمت خدمت کرده ودارای کارت ایثارگری ارتش با۲۸ماه حضوردرجبهه دارد ایابرایش حقوق ومزایاتعلق میگیرد؟به کجامراجعه کند ومتولد۱۳۳۸میباشد.باتشکر

    • مدیر سایت آزادگان ایران خبر دی ۱۶, ۱۳۹۶ در ۱۱:۲۶ -

      سلام. اگر هیچ شغلی نداشته باشد ماهیانه حق معیشت معسر به ان داده میشود. به ایثارگران محل اعزام خود مراجعه بفرماید

  12. باسلام ودعای خیر

    بااحترام- ازتاریخ ۰۱/۰۷/۶۵لغایت۳۰/۰۵/۶۷درجهادسازندگی سابق درشهرستان سنندج مشغول به فعالیت بوده ام ودارای رای دیوان عدالت اداری مبنی برتایید سابقه فعالیت را دارم، وهیچ گونه تسویه حسابی ندارم.پرونده ام درکمسیون استان تایید شده ودر مرکز به خاطرنداشتتن مدارک تسویه حساب رد کرده اند،لذا از حضرت عالی برادر بزرگوار درخواست کمک وراهنمائی قبل از این که به دیوان عدالت اداری شکایت کنیم داریم.

    • مدیر سایت آزادگان ایران خبر دی ۱۲, ۱۳۹۶ در ۱۱:۲۵ -

      سلام.بامدارک موجود به کمیسیون مرکز مراجعه و از حقوق خود دفاع کنید

  13. مرادعلی رضایی آذر ۳۰, ۱۳۹۶ در ۱۸:۰۳ -

    باسلام ودعای خیر

    بااحترام- ازتاریخ۹۶/۰۷/۰۱لغایت۹۶/۰۵/۳۰ درجهادسازندگی سابق درشهرستان سنندج مشغول به فعالیت بوده ام ودارای رای دیوان عدالت اداری مبنی برتایید سابقه فعالیت را دارم، وهیچ گونه تسویه حسابی ندارم.پرونده ام درکمسیون استان تایید شده ودر مرکز به خاطرنداشتتن مدارک تسویه حساب رد کرده اند،لذا از حضرت عالی برادر بزرگوار درخواست کمک ومساعدت وراهنمائی قبل از این که به دیوان عدالت اداری شکایت کنیم داریم.

  14. باسلام به شما عزیزان ،ببخشید سوالم این است.:ایاکسانی که شرایط بسیجی فعال برای سهمیه شرکت در دانشگاه ازاد رادارند میتوانند درامتحانeptزبان دوره دکتری از این سهمیه استفاده کنند چون بنده دراین مقطع نیاز به این سهمیه دارم وحتی ۴ماه و ۲۰روز هم جبهه دارم نمیدانم طبق قانون میتوانم کدرهگیری از طرف سپاه بگیرم یا نه؟اگر بخشنامه ای دارد لطف بفرمایید ممنون

    • مدیر سایت آزادگان ایران خبر دی ۶, ۱۳۹۶ در ۱۰:۴۶ -

      سلام. اگر بسیجی فعال در قانون به عنوان ایثارگر شناخته شود بله چون این سهمیه مربوط به ایثارگران است

  15. مجید اذرطوسی آذر ۲۷, ۱۳۹۶ در ۰۱:۵۰ -

    من ۲۱ماه سابقه جبهه دارم سرباز نیروی دریایی خرمشهر بودم کسر خدمت پسرم چه مقدار میشود

    • مدیر سایت آزادگان ایران خبر دی ۳, ۱۳۹۶ در ۰۸:۴۵ -

      سلام. بله ۳/۴ از جبهه شما کسر خدمت به شما تعلق میگیرد

  16. مرادعلی رضایی آذر ۲۴, ۱۳۹۶ در ۲۳:۵۴ -

    باسلام وخسته نباشید
    بااحتراام، رای دیوان عدالت اداری می تواند مبنای صدور گواهی جبهه شود

    • مدیر سایت آزادگان ایران خبر آذر ۲۵, ۱۳۹۶ در ۱۳:۰۳ -

      سلام. خیر فقط پرونده و و زمان جنگ معیار است که در ستاد کل مشخص شده

  17. من بعد از بازنشستگی جانبازیم احراز شد می خواستم بدانم این مزایا جانباز به من تعلق میگیرد یا نه. در بنیاد یکی می گوید محاسبه میشود دیگری می گوید نمیشود .

    • مدیر سایت آزادگان ایران خبر آذر ۲۳, ۱۳۹۶ در ۰۹:۴۴ -

      سلام. برای محل کارت خیر ولی برای فرزندانت دانشگاه و سربازی و امثال ان بله

  18. مرادعلی رضابب آذر ۲۰, ۱۳۹۶ در ۱۹:۰۳ -

    باسلام ودعای خیر
    بااحترام،کسانی که بیستر از شش ماه گواهی جبهه دارند وفبلا یک گروه حقوقی دریافت کرده اند .آیا ردیف ۶
    ۶- بهره‌مندی از امتیازات یک مقطع تحصیلی بالاتر مطابق قوانین مربوطه و برای رزمندگان با حداقل شش‌ماه حضور داوطلبانه در دفاع مقدس در حقوق و مزایای اجتماع. شامل آنها میشود.یعنی هم افزایش گروه وهم مقطع تحصیلی ارشد به دکتری.

    • مدیر سایت آزادگان ایران خبر آذر ۲۲, ۱۳۹۶ در ۱۲:۴۹ -

      سلام. ایین نامه می بایست اجرای شود تا هم گروه و هم مقطع را بدهند.

  19. علی صداقت راد آذر ۱۶, ۱۳۹۶ در ۱۳:۳۵ -

    سلام خسته نباشید.پدر من ۲۸ ماه خدمت کرده.ک ۲ماهش اموزشی بقیش توجبهه منطقه کردستان بوده.الان تو کارت ایثارگریش ۲۱ ماه نوشتنو بعد اتش بس رو تو کارت ایثارگریش حساب نکردن.من ۱دی اعزامم.الان تو محاسبه همون ۲۱ ماهو حساب میکنن یا ۲۶ ماهی ک تو منطقه بوده.خیلی ممنون میشم اگه جواب بدین